موکت برای رستوران مناسب است؟

حتما تاکنون درباره تاثیر گذاری رنگ‌ها بر خلقیات و روحیات افراد چیزهایی شنیده‌اید. وقتی شما در دکوراسیون رنگ‌های مناسبی را بکار ببرید، تاثیر مستقیم آن‌ را بر حالِ خوبِ خود درک خواهید کرد‌. انتخاب موکت غذاخوری که هم کارا باشد وهم شیک، کار ساده‌ای نیست. الیاف موکت اگر بصورت کرکی باشد میتواند هر خرده غذایی را در خود نگه دارد. موکت‌های خیلی کوچک هم میتوانند صندلی‌ها را بلند کنند. اما یک کفپوش خوب میتواند رنگ، بافت، گرما و سبک را به اتاق ناهار خوری برساند. این شکار، ارزش تلاش را دارد.

انتخاب رنگ مناسب برای هتل و رستوران

در طراحی دکوراسیون رستوران، کافه، هتل، یا حتی میز غذاخوری منزلتان، باید بدانید که چه رنگ‌هایی در اشتها و احساس رضایت افراد موثرند. این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که تلفیق رنگ‌ها در کنار هم، نتیجه مطلوب را می‌سازد.

در رستوران‌ها‌ی مدرن ‌که غذاهای فست فود سرو می‌کنند، بعلت بکاربردن رنگ‌های تیره ‌و مشکی و گاهی رنگ‌های جیغ در ترکیب آنها، صاحب رستوران را به هدفش که ایجاد فضایی دنج والبته ایجاد هیجان در مشتری تا زودتر غذایش را به اتمام برساند، نزدیکتر میکند. این مورد درباره رستوران‌های سنتی صادق نیست و بیشتر رنگ‌های بکار برده شده کرم، قهوه‌ای‌ و زرد برای ایجاد حس رضایت است تا دوباره برای داشتن حسی اینچنین به آن محل برگشته و ارامش‌ و اشتها در آنها نمودی مکرر داشته باشد.

سفید ومشکی از جمله رنگ‌هایی هستند که بسیار در فضاسازی غذا خوری استفاده می‌شوند. هارمونی ترکیب رنگ‌های زیر نیز نقش معجزه‌آسایی در جذب مشتری دارد:

  • بژ، زرد کمرنگ، سفید، خاکستری روشن و استخوانی
  • قرمز تیره، بنفش، آبی پررنگ، سبز تیره و قرمز مایل به قهوه‌ای (البته این رنگ بیشتر برای فضای کافی شاپ مناسب است)
  • زرد، قرمز، نارنجی، طلایی و قهوه‌ای روشن
  • قهوه‌ای، سبز زیتونی، نارنجی، زرشکی

همیشه اصل توازن و تعادل را در استفاده از رنگ‌ها رعایت کنید. هر رنگی اگر بیش از اندازه استفاده شود، نتیجه معکوس همراه میاورد. مثلا رنگ نارنجی که سبب تحرک است اگر زیاد در فست فودها استفاده شود، باعث می‌شود مشتری‌ها بخواهند در محیط رستوران رژه بروند! افزایش استفاده از رنگ زرد هم باعث میشود، افراد دیرتر محیط را ترک کنند. پس همیشه شناخت اصول رنگ‌ها حرف اول را میزند.

البته باید توجه داشت که بهترین گزینه برای کف سالن‌های غداخوری رنگ‌های تیره است که لکه روغن‌ و کثیفی‌های ناشی ازمواد خوراکی را پوشش دهد. رنگ‌های روشن بدلیل نمایان کردن لکه چرک، مناسب این گونه محل‌ها نیستند. اگر بخواهیم بدترین رنگ انتخابی را برای محیط‌های غذاخوری معرفی کنیم، میتوانیم به رنگ آبی و بنفش اشاره کنیم، که به شدت بر اشتها تآثیر منفی گذاشته وآنرا ازبین میبرد.

موکت با چه جنسی مناسب رستوران است؟

خب حالا که تا به اینجا همراه ما بودید بگذارید کمی درباره جنس موکت برای غذاخوری اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم. برای محل‌هایی که به شدت در معرض رفت‌و آمد هستند وسایش آنها را تهدید میکند و البته در طولانی مدت ممکن است براثر فشار پایه‌های میز و صندلی کوبیده شوند، بهترین انتخاب، موکت‌هایی با قابلیت ارتجاعی است. موکت‌های پلی‌پروپیلن که از الیاف پلیمری تهیه شده و ظاهری شبیه پشم دارند، مرتجع هستند. نوع دیگر موکت‌های پلی‌امید است که الیاف نایلونی دارند ‌و براحتی با بخارشوی پاک میشوند ‌و الیاف آنها در اثر بخار به مرور ضخیم‌تر نیز میگردد. با انتخاب یکی از این دو گزینه البته با رنگ‌های تیره، شما بهترین گزینه را برای کفپوش مکان‌های غذاخوری در اختیار دارید که لازم نیست نگران کوبیگی و یا لک شدن مداوم آنها باشید.

موکت برای غذا خوری در منزل

کفپوش مناسب میتواند یک اتاق ناهارخوری را از تحرک وهیجان به یک مکان لذت‌بخش تبدیل کند و به عنوان یکی از بزرگترین تزیینات در فضا، تأثیر چشمگیری در ظاهر و احساس فضای اتاق دارد.

اما چه چیزی موکت اتاق غذاخوری عالی را ایجاد میکند؟ اندازه آن باید در خور اتاق یا میز غذاخوری باشد؟ چه مواد و سبک‌هایی بهترین عملکرد را دارند؟ با ظهور سبک‌های صنعتی و مدرن، خانه‌ها هم رنگ و بوی دیگری یافتند. به نظر ما موکت های اتاق ناهار خوری یک کالای تزئینی کلاسیک است که هرگز از مد نمی افتد. اگر متقاعد نشده اید، این مورد را در نظر بگیرید. موکت‌ها مزایای زیادی را صرفاً در پیرایش اتاق فراهم میکنند.

 

موکت‌ها صدا را کاهش میدهند همچنین از کف محیط هم در برابر ضربه پا و هم صندلی‌های کشویی محافظت کرده و به معنای واقعی کلمه اتاق را گرم میکنند. آنها فضایی شلوغ را به تمرکز روی غذاخوردن تبدیل می‌کنند. اگر بخواهید برای محیط غذاخوری در منزلتان یک فضای دنج و مخصوص و اشتهااور ایجاد کنید، به چند نکته در زیر توجه کنید:

  • کفپوش موکت باید از هرطرف حدود ۷۰ سانت و بیشتر خارج از میز غذاخوری باشد.
  • از آنجایی که از ریختن غذا نمیتوان جلوگیری کرد، پس موکتی که انتخاب میکنید باید براحتی تمیز شود و غذا در بین تاروپود آن گیر نکند. سعی کنید از انواع موکت ضدلک بهره بگیرید.
  • از موکت برای جلوه بیشتر محیط کمک بگیرید.
  • الیاف طبیعی مثل جنس پشم و پنبه که نرم هستند و حس خوشایندی میدهند، را در لیست اولیت خود بگذارید.
  • شکل موکت را با میز غذاخوری تطبیق دهید و اگر به شکل دایره، مربع یا مستطیل است، موکت را هماهنگ با همان شکل خریداری کنید.
  • رنگ‌های تیره را برگزینید.
  • به موکت خود به عنوان یک قطعه در کل پازل چیدمان خود بنگرید وتناسب را رعایت کنید.