بهترین کفپوش برای اتاق کودک!

 

به طور کلی کفپوش کردن، به معنی متصل کردن جسم کامل شده‌ای به سطح زمین است تا سطحی مناسب برای راه رفتن و قدم زدن بر رویش ایجاد شود. انتخاب نوع پوشش کف زمین تحت تاثیرعواملی چون هزینه، پایداری، عایق صدا، راحتی و تمیز کردن آن قرار می گیرد. موکت گزینه ای قدیمی برای کفپوش کردن اتاق خواب است. از آنجاكه موكت، کرک دار بودن و نرم است، کفپوش مناسب ي برای اتاق خواب کودک به شمار مي‌رود.

موکت کردن اتاق کودک بسیار رایج است و نوع کفپوش انتخابی از طرف شما بر بقیه فضای اتاق تاثیر می‌گذارد. این بدان معنی است که در زمان سنجش و سبک سنگین کردن انتخاب خود باید ویژگیهای مختلفی را در نظر بگیرید. موکت کردن دارای ویژگی های زیادی است که باعث میشود بهترین گزینه برای اتاق کودک باشد. بهتر است برای انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق خواب کودک ابتدا با ویژگی های فرزند خود آشنا باشید و سپس براساس آن نسبت به انتخاب كف پوش اقدام كنيد.

بچه‌ها موجودات غیرمعمولی هستند و نیازهایشان از بزرگسالان متفاوت است و در مواردی کفپوش متفاوت در اتاق کودک نسبت به بقیه مکانهای خانه امری واجب است. همانگونه که کف زمین حمام با مواد ضد آب پوشیده می شود، پس اتاق کودک هم با توجه به نیازهای متفاوتی پوشیده می شود. همچنین، کیفیت زمین به اندازه ظاهر و بافت آن بر چگونگی تعامل و برقرای ارتباط کودک با اتاق تاثیرگذار است.

خرید کفپوش اتاق کودک

بهتر است برای تصمیم گیری درباره خريد کفپوش مناسب برای اتاق خواب کودک با والدینی مشورت کنید که قبلا يكبار اين كار را کرده اند. والدین، ارزشمندترین مرکز اطلاعات هستند. بعنوان مثال، برای تمیز نگهداشتن اتاق، جارو و پاکیزه کردن منظم، یک اتاق موکت شده را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که آیا زمان و صبر لازم برای این کار دارید یا خیر. بیشتر از هر چیز، درمورد سطح آلرژی و نیازهای سلامتی کودک خود واقع بین باشید یک شخص حرفه ای در رابطه با کفپوش میتواند به شما در انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق خواب کودک کمک کند. عوامل درنظر گرفته شده قبل از خرید کفپوش اتاق کودک عبارتند از:

  • کودکان غذا و نوشیدنی به روی زمین می ریزند
  • کودکان کثیفی را به داخل خانه می آورند
  • بازی با اسباب بازی های سخت و زبر میتواند تا حدی به زمین آسیب برساند

موکت ها سبک، طرح و رنگ‌های متفاوتی دارند که سلايق و دکوراسیون‌های مختلف را پوشش مي‌دهند. برای مثال، انتخاب یک موکت قابل شستشو و کمرنگ که فضای اتاق را کوچکتر به چشم نیاورد انتخاب خوبی است. رنگ موکت را براساس بزرگی و کوچکی اتاق انتخاب کنید. کفپوش بی رنگ انتخاب کنید که همراه لوازم رنگارنگ و تصاویر قهرمانان مورد علاقه شان جالبتر شود و آنها را خوشحال کند.

ویژگی های موکت

توان مالی : موکت یکی از مقرون به صرفه ترین محصولات کفپوش برای نصب است.

ویژگی‌های عایق گذاری:  موکت، گرمای اضافی ای را زیر پا در فصول سرد ایجاد می کند. دیگر فواید موکت کردن اتاق کودک این است که میتواند به عنوان حائل عایق در کل زمین عمل کند. این عمل صداهای محیطی ایجاد شده توسط بازی بچه‌ها، پا کوبیدن و پریدن در اتاق را کاهش می دهد. مخصوصا وجود این لایه عایق موکت زمانی مهم است که اتاق کودک در سطوح بالاتر خانه قرار گرفته باشد.

موکت یک سطح غیرلغزنده و امن است که مانع شکستن اشیای ظریفی میشود که بطور اتفاقی بر روی زمین می افتند.

خانواده ها باید به مورد موکت اینطور نگاه کنند که کفپوشی مقاوم، تمیز کردنش آسان و امن برای کودکان است.

نکاتی برای انتخاب نوع مناسب کفپوش:

 

  • سن کودک: ما سنین ۶تا۹ ماهگی را درنظر می‌گیریم، دورانی که کودک روی زمین سینه خیز می‌رود تا زمان ۸تا۱۰ سالگی، دورانی که بچه روی زمین ساکن می‌شود. هر چقدر کودک کوچکتر باشد، کف زمین باید نرم تر و نسبت به آلودگی مقاوم‌تر باشد.
  • راحتی(گرما و نرمی) : اغلب، راحتی پدر و مادر از راحتی کودک مهم‌تر است. پدر و مادری که با کودکانشان بر روی زمین بازی می‌کنند، طرفدار زمین سنگی سرد و سفت نیستند. اما کودکان به راحت نبودن کف زمین توجه نمی‌کنند. برای مدت طولانی، موکت کردن دور تا دور اتاق یک گزینه قدیمی برای خانواده‌های بچه‌دار بوده است. اگر شما از آن نمونه خانواده‌هایی هستید که دوست دارید با کودکانتان بر روی زمین بازی کنید، بهتر است نگرانی را کنار بگذارید و اقدام به نصب موکت دور تا دور دیوار کنید. زانوهاي تان از شما متشکر خواهند شد.
  • قابل تمیز کردن : کودکان شلوغ هستند و تمیز نگهداشتن موکت امری دشوار است. به راحتی آلوده می‌شود و آلودگی روی آن باقی می‌ماند. اين بدان معناست كه انتخاب رنگ‌های روشن‌تر در این فضاها نمي‌تواند ایده خوبی براي کفپوش مناسب برای اتاق خواب کودک به شمار رود. همینطور فیبرهای موجود در موکت میل به جذب و نگهداری آلودگی و گرد و غبار را دارد که به کیفیت هوای محیط تاثیر منفی می‌گذارد. این نگرانی مهمی است، زیراکه بچه‌ها و کودکان نوپا زمان زیادی را با بازی کردن و خزیدن روی زمین می‌گذارنند. در اینجا، تمیزکردن منظم و دقیق حائز اهمیت است.
  • صدا : صدا بین سطوح فرستاده می‌شود. اگر اتاق مهمی زیر اتاق کودک قرار داشته باشد، صداگیر امری مهم می‌باشد. سطوح زیرساز موکت صدا را جذب می‌کند و راه رفتن روی آن نسبت به کفپوش سطح سفت کم‌صداتر است. بعلاوه، موکت گزینه‌ای ثابت است، چنانکه فضا را زیرسازی و صداها را کم‌تر می‌کند.
  • ظاهر کلی برای انتخاب نوع مناسب کفپوش، سعی کنید نمای کلی اتاق را درنظر بگیرید که شامل رنگ دیوارها، انواع مختلف مبلمان و حس کلی اتاق می‌شود. این کمک می‌کند تا مطمئن شویم که همه عناصر دکوراسیون با همدیگر به خوبی تطبیق داده می‌شود.