چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن

بهترین چمن مصنوعی برای استفاده در روف گاردن، چمنی است که از نظر کیفیت و تراکم بافت، در رده چمن مصنوعی متوسط رو به بالا قرار داشته باشد. تردد روزانه ده ها نفر در فضای روف گاردن ها، سبب فشردگی چمن مصنوعی شده و ممکن است زیبایی و ماندگاری آن را تحت تاثیر قرار دهد. حال اگر این روف گاردن، استفاده غیر مسکونی داشته باشد (همانند روف گاردن رستوران ها، هتل ها، مراکز تجاری و اداری) بر ترافیک عبوری روی چمن مصنوعی افزوده خواهد شد. در زیر لیستی از مهمترین مشخصه های یک چمن مصنوعی استاندارد برای روف گاردن را ذکر می کنیم:

داشتن ارتفاع الیاف بین 20 تا 35 میلیمتر:

  •  چمن مصنوعی های با ارتفاع الیاف کوتاه تر از 20 میلیمتر، ظاهر و جلوه طبیعی مناسبی نخواهند داشت. توجه داشته باشید که به دلیل استفاده از گیاهان و درختان طبیعی در زیباسازی روف گاردن ها، چمن انتخابی نیز باید ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشد. چمن های کوتاه تر از 20 میلیمتر، قدرت پاخوری بالایی ندارند. این مسئله، زمانی که روف گاردن شما کاربری غیرمسکونی دارد، اهمیت بالایی پیدا می کند. برای این منظور لازم است از مدل های قدرتمندتری استفاده کنید.
  • تراکم چمن مصنوعی: تراکم، مهترین عاملی است که از کوبیده و لهیده شدن چمن مصنوعی به مرور زمان جلوگیری می کند. چمن مصنوعی روف گاردن در هنگام لمس باید مقداری خشن باشد! این یعنی شما چمنی را انتخاب کردید که عدد دیتکس بالاتری نسبت به مدل های لطیف و نرم دارد. دیتکس بالاتر، یعنی ضخامت بیشتر نخ و پاخوری قوی تر.
  • الیاف چمن مصنوعی: چمن مصنوعی روف گاردن بهتر است الیافی با سطح مقطع C، آوندی و در بهترین حالت سطح مقطع V داشته باشند. این نوع الیاف پس از فشردگی، بازگشت پذیری بهتری نسبت به الیاف ساده دارند و از ظاهر پاخورده چمن مصنوعی جلوگیری به عمل می آورند.
 

اثر روف گاردن بر روی قیمت ملک

بیاییم در مورد قیمت ملک شما با وجود داشتن روف گاردن صحبت کنیم. مسلماً قیمت هر واحد مترمربع ملک شما، با داشتن روف گاردن افزوده خواهد شد. این افزایش قیمت در خصوص ملک های مسکونی مشهود تر است.  مطابق با نظر کارشناسان فروش ملک در تهران و دیگر شهرها، داشتن روف گاردن برای آپارتمان مسکونی، حداقل 5 و حداکثر 10 درصد، قیمت ملک شما را افزایش خواهد داد و این یک سرمایه گذاری است. امروزه، سازندگان حرفه ای ساختمان به این مهم پی برده اند و برای بخش روف خود هزینه هایی را متحمل می شوند که بازگشت این هزینه برای آن ها چندین برابر خواهد بود.