همه چیز درباره ی شست و شوی موکت اداری

شستشوی موکت اداری یکی از تخصص هایی است که می تواند نمای یک محیط کاری را بسیار دلپذیرتر کند. هزینه ای که برای این کار صرف می کنید در واقع یک سرمایه گذاری فوق العاده عالی محسوب می شود. به همین دلیل به هیچ وجه نمی توان این کار را یک کار هزینه بر در نظر گرفت. چرا که با پاکیزگی محیط و رفع میکروب ها و آلودگی های احتمالی سلامت کارکنان تأمین خواهد شد. علاوه بر این، کار در محیطی پاک و سالم روحیه افراد را بالا برده، فضایی با نشاط ایجاد می کند. به این ترتیب، سلامت روح و جسم کارکنان بهبود پیدا کرده، بهره وری مجموعه بالا می رود.

مراحل شستشوی موکت اداری کدام است؟

شستشوی موکت اداری عموماً در چند مرحله انجام می شود. هر کدام از این مرحله ها نیز شرایط خاص خود را دارا هستند. به همین دلیل بهتر است خدمات شستشوی موکت اداری را از افراد متخصص درخواست کنید. چرا که تنها افرادی می توانند این کار را با کیفیت انجام دهند که دانش و تجربه کافی داشته باشند. اگر بی توجه به این موضوع اقدام کنید ممکن است صدمات جبران ناپذیری به موکت وارد شود. در این صورت، هزینه شستشوی موکت اداری به طور کامل به هدر می رود. حتی ممکن است با این بی دقتی مجدداً مجبور به خرید موکت اداری شوید و هزینه ای چند برابری را به خود تحمیل کنید. پس امر مهم و فنی در شستشوی موکت را به افرادی متخصص بسپارید تا تمام مراحل را به درستی انجام دهند. این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

آماده سازی دستگاه و تجهیزات

فردی که کار شستشوی موکت اداری را به عنوان تکنسین انجام می دهد ابتدا همه دستگاه ها و تجهیزات خود را آماده می کند. او مخزن دستگاه ها را پس از مستقر شدن در محل با آب و مواد شوینده پر می کند. استفاده از مواد شوینده مناسب در این مرحله از کار فوق العاده اهمیت دارد. چرا که مواد شوینده نباید تغییر و یا آسیبی برای بافت و رنگ موکت به وجود بیاورند.

آماده سازی محیط کار

برای این که تکنسین بتواند به خوبی کار شستشو را انجام دهد باید همه وسایل کوچک به کناری گذاشته شوند. با این کار دیگر وسیله ای سر راه قرار نگرفته، دسترسی به تمام بخش های موکت امکان پذیر می شود. البته وسیله های سنگین که جابجایی آن مشکل آفرین است، نیازی به جابجایی نخواهند داشت.

لکه گیری

پیش از آن که شستشوی موکت اداری شروع شود تکنسین باید کار لکه گیری را انجام دهد. برای انجام این کار دقت به نوع لکه و استفاده از مواد شوینده و لکه بر مناسب بسیار مهم است. تجربه و دانش تکنسین در این مورد فوق العاده دارای اهمیت است. چون کوچک ترین اشتباه می تواند حتی باعث ثابت شدن لک لکه روی موکت شود. البته توجه به یک نکته نیز بسیار مهم است و آن نکته اقدام به موقع برای رفع لکه است. برخی از لکه ها با گذشت زمان و کهنه شدن دیگر قابل از بین بردن نیستند و به هیچ وجه پاک نمی شوند.

شستشوی موکت

دستگاه ها برای شستشوی موکت ابتدا آب و مواد شوینده را روی موکت پخش می کنند. شستشوی موکت اداری با فرچه های مخصوص موجود در دستگاه کار بعدی این تجهیزات خواهد بود. در این مرحله، شست و شوی موکت با فرچه ها را ادامه می دهند تا موکت به طور کامل تمیز شود.

آبگیری و خشک کردن موکت

آخرین مرحله ای که برای شستشوی موکت اداری وجود دارد، آبگیری و خشک کردن موکت است. معمولاً از جاروبرقی های صنعتی برای جمع کردن مایعات و کف و آلودگی ها استفاده می کنند. در واقع پس از این مرحله فقط اندکی نم روی موکت باقی می ماند. چون همه بخش های شستشو داده شده موکت با دستگاهی مکنده مکش می شود.

فرصت دادن به موکت

این مرحله را می توان فرصت دادن به موکت اداری نامید. به این معنی که تقریباً به مدت 5 تا 7 ساعت بعد از  تمام شدن شستشو از موکت استفاده نکنید. شما این فرصت را به موکت می دهید تا به طور کامل خشک شود. هر چند این مرحله را عموماً جزء مراحل شستشو محسوب نمی کنند ولی مرحله ای بسیار ضروری و مهم است. چرا که با توجه نکردن به این مرحله ممکن است کار شستشو به طور کامل به هدر برود.