موقع خرید موکت برای یک دفتر کار به این نکات توجه کنید!

مبلمان و دکوراسیون یک دفتر کار یا فضای اداری از مهمترین و تاثیر گذارترین موارد در فضای دفتر است از طرفی دکوراسیون مبلمان یک دفتر نقشی انکار ناپذیر در ایجاد حس و حال یک فضا دارد و شما با استفاده از دکوراسیون می توانید به دفترتان حال و هوایی جدی یا یک محیط کاری صمیمی و … . بدهید موکت ها از مهمترین و در عین حال محبوبترین کفپوشهای مورد استفاده در دفاتر کار هستند. موکتها می توانند فضای یک دفتر را از حالتی کسالت آور به حالتی پر نشاط تبدیل نمایند یا می توان با انتخاب یک موکت در کنار سایر مبلمان دفتر، دفتر کار را به فضایی کاملا رسمی و بسیار جدی تبدیل کرد.

احتمالا شما هم تصاویر دفاتر شرکتهای معروف دنیا مانند google و apple …. را دیده اید. فضاهایی پرنشاط و زیبا و پر رنگهای شاد و سر زنده معماران و طراحان در طراحی بسیاری از دفاتر کار و فضاهای اداری در کنار خلق فضاهایی رسمی، سعی در ایجاد محیط هایی پرنشاط و سرزنده دارند تا از این طریق از یکنواختی فضاهای اداری بکاهند و در نشاط روحی کارمندان تاثیر گذار باشند و در این بین موکتها همیشه بازیگران اصلی بوده اند.

اما سوال اساسی این است که چه موکتی برای دفتر کار شما مناسب است؟ و یا چه عواملی در انتخاب نوع موکت دفتر کار و یا یک موکت اداری میتوانند تاثیرگذار باشند؟

ترافیک عبوری و میزان رفت و آمد در دفتر کار چقدر است؟

دفاتر کار و فضاهای اداری بر خلاف خانه ها ترافیک عبوری بالایی دارند البته این مورد برای همه فضاها یکسان نیست و به عنوان مثال ترافیک عبوری در راهروها و فضاهای ورودی و اتاق جلسات از سایر فضاها بیشتر است و از طرفی با توجه به نوع فعالیت دفاتر کار ، میزان ترافیک عبوری آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

موکت مورد استفاده در دفترکار و یا موکت اداری باید نسبت به ترافیک رفت و آمدی زیاد مقاوم باشد موکت اداری با توجه به حجم رفت و آمد دفتر کار شما باید یکی از ۳ علامت زیر را داشته باشد.

سبک طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

نوع طراحی دفتر کار و فضای اداری شما نیز بسیار مهم است این مورد مخصوصا در انتخاب رنگ دفترکار شما بسیار مهم خواهد بود. موکت انتخابی شما باید با دیوارها و دکوراسیون دفترتان و نیز خواسته های معماری شما مطابقت داشته باشد.

بودجه شما چقدر است؟

بودجه شما در انتخاب موکت برای فضای مورد نظر بسیار مهم است و براحتی میتواند تمام موارد دیگر را تحت تاثیر قرار بدهد. شما باید متناسب با بودجه ای که دارید برای موکت هزینه کنید البته حتما موکتهای ارزانتر محدودیتها و دردسرهای بیشتری دارند و احتمالا دوام کمتری خواهند داشت و شما بعد از چند سال باید آنها را تعویض کنید.

چه نوع موکتی مناسب است؟

موکتی که در دفتر کار یا فضای اداری مورد استفاده قرار میگیرد باید الیاف کوتاهی داشته باشد و نباید از موکتهای با الیاف بلند یا آنچه در ایران به موکتهای پرز بلند معروف است استفاده نمود موکت های پرز بلند علاوه بر اینکه برای حرکت صندلی های چرخدار و میزها و … ایجاد مشکل خواهند کرد و رد چرخها و آثار پایه میزها و روی آنها خواهد ماند نیاز فراوانی به تمیز کاری دارند زیرا آلودگی ها را به راحتی نشان می دهند.

موکت با بافت لوپ پایل

برای استفاده در فضاهای اداری و دفاتر کار موکتهای که نوع بافت آنها لوپ میباشد گزینه هایی بهتر هستند و پیشنهاد می شود از این نوع موکتها به عنوان موکت اداری استفاده نمایید موکتهای لوپ اغلب الیافی کوتاه دارند و برای حرکت صندلی های مزاحمت ایجاد نمی کنند علاوه بر این رد حرکت چرخ نیز روی این موکتها نمیماند در صورت استفاده از موکتهای کات پایل نیز حتما باید الیاف با ارتفاع کوتاه استفاده گردد.

 
مقاومت به الکتریسیته ساکن 

موکت آنتی استاتیک برای بسیاری از فضاهای اداری توصیه می شود البته این توصیه برای فضاهایی که در آنها از وسایل الکترونیکی حساس استفاده میشود و یا تعداد کامیوترهای زیادی در آنها وجود دارد کاربرد دارد. به عنوان مثال موکت اداری مورد استفاده در آزمایشگاه ها و یا اتاق های سرور باید حتما آنتی استاتیک باشد.

 
رنگ موکت اداری

موکت اداری مورد استفاده در یک دفتر کار میتواند هر طرح و رنگی داشته باشد اینکه رنگ موکت و یا طرح آن چگونه باشد به نوع دکوراسیون دفتر کار و نیز نوع طراحی و رنگ بندی فضا بستگی دارد اما بهتر است هنگام انتخاب رنگ به این نکته توجه کنید که رنگ موکت ارتباط بسیار زیادی با تمیز کاری موکت خواهد داشت اگر رنگ را به درستی انتخاب نکنید احتمالا تعداد دفعاتی که باید موکت را در هفته جارو بکشید نیز افزایش خواهد یافت.

موکت تایل یا موکت رول

موکتهای تایل بخش عمده ای از بازار کفپوش های مورد استفاده در فضاهای اداری را به خود اختصاص داده اند. این موکتها گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در فضاهای اداری هستند موکتهای تایل براحتی قابل جابجایی و تعویض هستند. همچنین این موکتها برای فضاهای اداری که تاسیسات الکتریکی آنها در کف اجرا شده است بسیار عالی هستند به این دلیل که دسترسی به تاسیسات از هرجایی به راحتی قابل انجام است به این موارد میتوان قابل تعویض بودن موکتهای تایل و این مورد که موکتهای تایل را به راحتی میتوان از فضایی به فضایی دیگر انتقال داد را اضافه نمود.

موکتهای رول هم میتوانند گزینه ای مناسب باشند این موکتها همیشه در دسترس هستند و همه تولید کنندگان موکت، این نوع موکت را تولید می.کنند تنوع رنگ و طرح بالایی نیز دارند .

چه الیافی مناسب است؟

با توجه به نوع کاربرد دفاتر کار و فضاهای ،اداری بهترین موکتهایی که میتوان مورد استفاده قرار داد موکتهایی هستند که از الیاف نایلون و یا پلی پروپیلن تولید شده اند این الیاف ها علاوه بر دوام ،بالا مقاومت خوبی نیز نسبت به آلودگی و چرک شدن داشته و به خوبی تمیز می شوند.