پیشنهاد ما موکت فرودگاهی تایلی!

همه ما موکت ­ها را به عنوان کف­پوش های قدیمی می­شناسیم که امروزه نیز طرفداران خود را دارد. موکت­ ها با تنوعی که دارند در دکوراسیون نقش مهمی ایفا می­کنند و در ادارات، ساختمان­های تجاری و مسکونی قابل استفاده هستند.

موکت­ های رولی بیشترین استفاده را از گذشته تا کنون داشته اند به طوری­که تنها انتخاب برای دکوراسیون بوده است. اما امروزه با روی کار آمدن موکت­ ها بصورت تایلی، تنوع بیشتری در کف­پوش­ها ایجاد شده است. این نوع موکت­ ها را می­توان رقیب جدی برای کف­پوش­های مختلف دانست.

موکت ­های بصورت تایلی که به موکت اداری نیز شهرت یافته ­اند کاربرد زیادی در ساختمان­های مسکونی نیز دارند. یکی از جذابیت­های این موکت ها، تنوع رنگ آن است که می­توان بسته به سلیقه، طرح­های مختلف و خلاقانه­ای را ایجاد کرد. این موکت­ ها همچنین، اندازه متنوعی دارند اما متداول­ترین نوع آن اندازه مربعی و 50 در 50 است.

مهم­ترین وجه تمایز موکت های بصورت تایل با سایر موکت ها را می­توان اندازه کوچکتر آن دانست که موجب افزایش کاربری آن شده است. از جنبه بافت و جنس موکت ها شباهت زیادی با موکت­ های دیگر دارد. به کمک تایل­های کوچک می­توان فضاهای مختلف با هر اندازه و شکلی را پوشش داد. علاوه بر این، میزان برش­های دور ریز بسیار کمتر شده و نصب آن سریع­تر انجام می­گردد.

برای مکان­هایی که تردد در آن بالا است، و روزانه جمعیت زیادی در حال رفت­وآمد هستند، مانند فرودگاه، رستوران، هتل و … استفاده از موکت های تایلی پیشنهاد می­شود. چرا که در این مکان­ها ایجاد لکه­ های سخت و نیز سایش کف، به دلیل جمعیت زیاد، به شدت بالا می­باشد.

همان­طور که اشاره شد، کفپوش فرودگاهی بصورت موکت تایلی بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون و کف­پوش ادارات، فرودگاه­ها و فضاهای بزرگ و کوچک می­باشند. انتخاب این کف­پوش برای خانه و محیط مهدکودک و… هیچ مانعی ندارد البته باید توجه داشت که در محیط با رطوبت مستقیم نصب نگردد تا الیاف آن آسیب نبیند.

یکی از فضاهایی که موکت های به شکل تایل در آن حضور پرجلوه­ای دارد، فرودگاه­ها می­باشد. بسیاری از فرودگاه­ها در برخی فضاهای خود از این موکت ها استفاده می­کنند که علاوه بر ظاهری زیبا مزایای دیگری را به دنبال دارد که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از موکت در فرودگاه، شاید به نظر عجیب باشد چرا که کف­پوشی نرم و لطیف است. و با توجه به اینکه روزانه مسافران زیادی با چمدان و وسیله­های مختلف، در این فضا در رفت­وآمد هستند، به نظر می­اید باید کف­پوش فرودگاه جنس سخت و محکم­تری داشته باشد. برای آگاهی از این انتخاب در فرودگاه­ها بهتر است به ویژگی­های موکت فرودگاهی اشاره کنیم.

 

ویژگی­ های موکت فرودگاهی تایلی

  • قیمت مناسب موکت فرودگاهی نسبت به کف­پوش­های معمول دیگر
  • نصب ساده و سریع آن
  • بهره ­مندی از تنوع طرح و رنگ
  • امکان شست­وشو
  • حفظ کیفیت موکت فرودگاهی پس از شست ­وشو
  • استحکام و طول عمر بالا
  • بیشترین میزان مقاومت(مقاومت 33) در محیط­های پرجمعیت
  • دارا بودن بالاترین شاخص ضدحریق(شاخص BFL)
  • عایق صدا
  • خاصیت ضدالکتریسیته ساکن
  • تهیه شده از نخ پلی­ آمید 6 به بالا
  • دارا بودن استاندارهای زیست­ محیطی

انواع موکت فرودگاهی

موکت­ ها با توجه به الیاف­شان به دو دسته پرز بلند و پرز کوتاه تقسیم می­شوند:

موکت فرودگاهی پرز بلند

با وجود اینکه موکت پرز بلند جذابیت و نرمی و لطافت بیشتری دارد، اما این نوع موکت­ ها برای فضای فرودگاه استاندارد نیستند. برای فضای فرودگاهی باید از موکت­ های ساده ­تر و استاندارد استفاده کرد. چرا که باید در نظر داشت حرکت چمدان و وسیله­های باربری بر روی موکت­ های پرز بلند سخت و مشکل­ساز می­تواند باشد. علاوه بر این تمیز کردن و شست­وشوی این موکت­ ها به سادگی امکان­پذیر نیست. مساله­ ای که در مکان­هایی پرجمعیت چون فرودگاه بسیار حائز اهمیت است.

موکت فرودگاهی پرز کوتاه

موکت­ های مناسب برای محیط و سالن فرودگاه، موکت­ های پرز کوتاه هستند که به دلیل الیاف متراکم­شان، استحکام و عمر بیشتری دارند. علاوه بر این، جابه­ جایی وسیله و چمدان ­های چرخ­دار بر روی این موکت­ ها راحت ­تر انجام می­شود و مشکلی از جهت نظافت آن پیش نمی­آید.

چرا موکت فرودگاهی بهترین انتخاب برای سالن فرودگاه می­باشد؟

در این قسمت، به برخی از مهم­ترین عواملی که موکت فرودگاهی تایلی را به بهترین انتخاب برای کف­پوش فرودگاهی تبدیل می­کنند اشاره می­کنیم:

تلقین حس آرامش به مسافران

آسان بودن شست ­وشوی : با این وجود باید اشاره کرد که تمیز نگاه داشتن این نوع کف­پوش در مقایسه با سایر کف­پوش­های فرودگاهی با توجه به حجم عظیمی از مسافران که روزانه در رفت­وآمد هستند، کمی دشوار است. بنابراین از موکت فرودگاهی تایلی در فرودگاه استفاده می­کنندکه نظافت آن آسان تر است.

القای حس آرامش به مسافران با لطافت و نرمی موکت فرودگاهی

شاید این سوال پیش بیاید که با این وجود چرا استفاده از موکت تایلی در فرودگاه را به سایر کف­پوش­ها ترجیح می­دهیم؟ پاسخ این است که یکی از مهم­ترین دلایلی که می­توان برشمرد، القای حس آرامش و در خانه بودن به هنگام قدم زدن بر روی موکت فرودگاهی تایلی می­باشد. مسافران با قدم زدن بر روی این کف­پوش­ها که از نرمی و لطافت بیشتری برخوردارند، حس بهتری دارند.

پرواز، برای افراد زیادی یک تجربه دلهره­ آور و استرس ­زا است، و به همین دلیل یکی از فضاهایی که موکت فرودگاهی در آن نصب می­شود، ورودی فرودگاه است. بنابراین این افراد با قدم زدن بر روی این کف­پوش حس آرامش گرفته و از استرس­شان پیش از پرواز کاسته می­شود.