چمن در راه پله 🙂

پله ها یکی از مکان هایی است که می توانید بر روی آنها چمن مصنوعی نصب کنید. اینکار علاوه بر اینکه در زیبا شدن دکوراسیون داخلی شما موثر است، می تواند از از آسیب دیدن جدی هنگام افتادن از روی پله ها بکاهد.

 

انواع چمن مصنوعی به صورت رول و در عرض های متفاوت تولید می شوند. این چمن ها دارای تیغه های بلند و کوتاه و بافت های متفاوت هستند. برای پوشش راه پله ها بهتر است الیاف چمن مصنوعی کوتاه و متوسط باشد. تیغه های خیلی بلند حالت تزئینی دارند و مناسب راه پله ها نیستند.

چمن مصنوعی روی راه پله در برابر رفت و آمد، آسیب نمی بیند. این چمن ها تحمل فشار خوبی دارند و با راه رفتن، تیغه های چمن مصنوعی کوبیده و له نمی شود. البته توصیه می شود از قرار دادن اشیا سنگین به مدت طولانی روی چمن مصنوعی پله خودداری شود.

زیبا سازی فضای شهری با چمن مصنوعی راه پله هزینه زیادی ندارد ولی نتیجه اش عالی است. این طراحی موجب افزایش سرسبزی محیط شده و نشاط عمومی را به دنبال دارد. شکل و شمایل و طراحی راه پله هر طور که باشد می توانید آن را با چمن مصنوعی طراحی کنید. در برخی از ساختمان های لوکس و شیک، چمن مصنوعی برای راه پله داخلی و پله های دوبلکس استفاده می شود.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای پله

چمن مصنوعی برای دکوراسیون محوطه عالی است و حتی می توانید راه پله های بیرون از ساختمان را نیز با این محصول، دکوراسیون کنید. چمن مصنوعی پله زیبا و شکیل است. برای پوشاندن عیوب ظاهری راه پله های قدیمی کاربرد مناسبی دارد. از طرفی این طراحی روی دکوراسیون محوطه و زیباسازی محیط نیز تاثیر زیادی دارد.

چمن مصنوعی از بروز خطرات احتمالی در راه پله ها جلوگیری می کند. یکی از مهم ترین موارد، سقوط کودکان یا افراد سالمند موقع بالا رفتن از پله ها است. با استفاده از چمن مصنوعی روی راه پله این مورد به خودی خود برطرف می شود. سطح چمن مصنوعی نرم و انعطاف پذیر است این باعث افزایش ضربه پذیری کفپوش راه پله می شود.

انواع چمن مصنوعی راه پله برای فضای بیرونی مناسب هستند. این محصولات در برابر تابش مستقیم آفتاب یا بارش برف و باران مقاومت زیادی دارند. همچنین این محصول کاملا ضد آب است حتی در مناطق پر باران نیز چمن مصنوعی، دچار پوسیدگی نمی شود.

چمن مصنوعی دارای سطوح لیز لغزنده نیست حتی وقتی باران می بارد نیز مشکلی با چمن های راه پله نخواهید داشت. آب حاصل از شستشو یا بارندگی در صورت اجرای صحیح زیرسازی، از کف پله ها تخلیه می شود. به این ترتیب موقع بالا و پایین رفتن از پله ها، پا خیس نمی شود و سطح پله سر و لغزنده نیست!!!