آیا موکت ها باعث ایجاد آلرژی در ما میشوند؟

خانه پناهگاه امن شما در برابر فشارها و تهدیدهاست. اما برای مبتلایان به آلرژی، حتی خانه میتواند به صورت روزانه منشا عوامل محرک و نگرانی های سلامتی باشد. آلرژی ششمین علت بیماری های مزمن در جهان است و یک بیماری لاعلاج است که بزرگسالان و کودکان بطور یکسان به ان مبتلا میشوند. با توجه به این اعداد و ارقام، درکش راحت است که چرا می خواهید تا انجا که ممکن است از عوامل آلرژی‌زا جلوگیری کنید. گرچه بسیاری از مردم برای دوری از حساسیت‌ها و عوامل حواسیست‌زا در خانه میمانند،اما اغلب یکی از بزرگترین تولید کنندگان عوامل آلرژی در خانه یعنی کف آن را نادیده میگیرند. کدام کفپوش است که بهترین گزینه برای مبارزه با عوامل محرک الرژی به حساب می آید؟؟

آنتی هیستامین ها را دیگر نیاز ندارید، این مقاله به شما هر آنچه که درباره کفپوش موکت نیاز است بدانید را می دهد. هیچ درمانی برای آلرژی وجود ندارد اما با پیشگیری میتوانید آنرا کنترل کنید.

منشا آلرژی ها

حساسیت و آلرژی نه تنها به شکل عطسه و سرفه بلکه گاهی به شکل بثورات جلدی مانند خارش و لکه های پوستی نمایان میشود و گاهی هم باعث ایجاد التهاب چشم و گوش و بینی، عدم خواب راحت و خستگی مفرط می گردد. آیا می دانید که به طور معمول خانه تان پر از مواد حساسیت زا مانند کپک، قارچ، گرد و غبار، ریز گردها، شوره، خاک، برگ و حتی مواد شیمیایی است ؟ الرژن ها، مواد ایجاد کننده آلرژی، در هر جایی وجود دارند، از جمله کفپوش ها که از آن غافل هستیم. پس چگونه میتوانید از ورود این ماده به منزلتان جلوگیری کنید؟ بیایید از سطح زمین شروع کنیم . فرش ها پنجاه درصد بیشتر از موکت ها میتوانند آلرژن ها را به دام بیندازند ،ذخیره کنند و حتی جذب نمایند. به جمله قبل توجه وافر نمایید. پس حالا تنها گزینه باقیمانده استفاده از کفپوش موکت است .

در جامعه امروز که در تکنولوژی غرق شده ایم، با افزایش صنعتی شدن جوامع ،آلودگی محیط و به طبع آن، آلرژی گرفتن به مواد مختلف نیز افزایش یافته است. انسان ها همواره برای آسانتر شدن زندگی در سطوح مختلف می کوشند و راه کارهای مختلفی پیشنهاد میکنند. البته گاهی نیز جواب عکس دریافت کرده و موجب اسیب به سلامتی خودش می شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

پای کودک روی موکت

آیا کفپوش موکت باعث ایجاد آلرژی میشود؟

چندی پیش فرضیه‌ای مبنی بر اینکه فرش ها به دلیل ایجاد گرد وغبار در هوا تحریک کننده آلرژی هستند، ارائه شد. اما برای اثبات این فرضیه ،آزمایشاتی در کشورهای آمریکا ، استرالیا ،نیوزیلند و هند صورت گرفت که این فرضیه را رد کرد و حتی علائم آلرژی کمتری در افرادی که در محیط های فرش و موکت شده رفت و آمد داشتند ،مشاهده شد. در واقع نتیجه بررسی ها نشان داد که وقتی موکت پوشش گسترده ای برای محیط باشد، سبب کاهش ذرات معلق در هوا گشته و تحقیقات انجام شده، نتیایج مثبتی را مبنی بر استفاده از موکت را نمایش داد.

از این رو مردم کشورهای اروپایی و امریکایی که غالباً با کفپوش های چوبی و تایلی یا سنگ و سرامیک فضا را می پوشانیدند به استفاده از موکت و فرش ترغیب شدند. در این بین فرش ها به دلیل وزن زیاد و شستشوی سخت کنار رفته و موکت ها جایگاهی ویژه یافتند.

کاهش آلرژی با کفپوش موکت 

موکت های پالاز که در انواع پرز بلند، پرز بریده یا همان کات پایل و حلقوی یا لوپ پایل ارائه شدند، به سادگی جای فرش های سنتی را گرفته و چشم انداز خانه ها را مدرن کردند. شرکت لانو بلژیک (که ما تنها نماینده ی آن در خاورمیانه هستیم)  از مواد غیر شیمیایی و گیاهی در تولیدات خود بهره میگیرد، میتواند بهترین گزینه برای مصارف خانگی و عمومی باشد. موکت های لانو با قابلیت ضد حریق، ضد آب، ضد لک، محافظت در برابر سقوط اجسام و افراد و ضد حساسیت بودن، در مقابل دیدگان شما رقص طرح و رنگ را به نمایش در می آورد.