ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی داخلی

طراحی داخلی با هوش مصنوعی یک عامل جدید و رویدادی بزرگ و تعیین کننده در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی است و گزینه های ما را برای طراحی داخلی بسیار پرتعداد، آسان و در دسترس ساخته است. این ابزار مانند یک دوست قابل اعتماد، به طوفان فکری و بررسی های ما کمک می کند و حتی به شما امکان می دهد با تصاویر سه بعدی به آینده طرح های خود نگاه کنید.

خوب، آینده اینجاست زیرا هوش مصنوعی به سرعت شروع به تغییر فضای طراحی داخلی با ابزارهای قابل دسترس خود می کند.
در این مقاله برخی از برنامه های طراحی داخلی هوش مصنوعی را بررسی کرده ایم و لیستی از بهترین ابزارهای طراحی داخلی هوش مصنوعی را با شما به اشتراک می گذاریم که در حال حاضر جهان را در بر گرفته است.

لیست ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی داخلی و روش استفاده از آنها؛ در این مقاله هشت ابزار پرکاربرد هوش مصنوعی برای طراحی داخلی را بررسی کرده ایم:

چگونه از هوش مصنوعی در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

مانند هر ابزار تخصصی، هوش مصنوعی برای طراحی داخلی نیاز به آموزش دارد. این برنامه‌ها اغلب کاربرپسند هستند، به خصوص زمانی که بدانید چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید به دست آورید. و راه انجام آن معمولاً از طریق دستورات متنی ساده (prompt) است. در ادامه این مقاله هر جا ما از کلمه دستور استفاده کردیم منظورمان معادل واژه ی prompt است.مراحل طراحی داخلی با کمک هوش مصنوعی به شرح زیر است:

ابتدا یک برنامه طراحی داخلی هوش مصنوعی که با نیازهای شما سازگار است را انتخاب کنید. در ادامه ی این مقاله برنامه های بسیار خوبی به شما معرفی کرده ایم که می توانید برای گرفتن نتیجه دلخواه از آنها استفاده کنید!
سپس با تعریف نیازهای خود، به روشنی مشخص کنید که چه می خواهید. که می تواند شامل نوع اتاق، سبک، رنگ، چیدمان مبلمان و هر عنصر کلیدی دیگری باشد که می خواهید در نظر گرفته شود. دانستن آنچه می خواهید مهم است.
مشخص کنید که می خواهید خروجی کار در چه قالبی باشد، مانند طراحی سه بعدی، CAD، مودبرد، یا پلان طبقه. دانستن اینکه به چه مقدار جزییات نیاز دارید و قالب مورد نظرتان به شما کمک می کند بهترین نتایج را دریافت کنید. تجسم‌های سه‌بعدی در قالب افقی معمولاً برای پیمانکاران عمومی عالی است جون در ادامه کار خواهید خواست که آنها را به یک متخصص بسپارید.
و در انتها پس از گرفتن نتیجه اولیه برای اصلاح تصویر نهایی به هوش مصنوعی خود بازخورد ارائه دهید.
آزمایش کنید! ابزارهای مختلف را امتحان کنید تا الهامات بی شماری به دست آورید. برای بهترین نتیجه می توانید از ترکیب دو یا چند ابزار استفاده کنید.

انتخاب هوش مصنوعی مناسب برای طراحی اتاق

ایجاد فضای ایده آل شما نیاز به انتخاب ابزار مناسب برای نیازهای طراحی داخلی دارد. بنابراین، ویژگی های همچون، کاربر پسند بودن، هزینه و پشتیبانی مناسب از برنامه را در نظر بگیرید.
در اینجا بهترین برنامه های هوش مصنوعی داخلی در لیست ما آمده است:

 

بهترین برنامه طراحی داخلی به صورت کلی: Midjourney
برترین ابزار طراحی اتاق هوش مصنوعی رایگان: ایجاد کننده تصویر Bing
بهترین برنامه طراحی داخلی هوش مصنوعی آفلاین: DiffusionBee
ساده ترین برنامه AI طراحی داخلی: OpenArt

مزایای طراحی داخلی با هوش مصنوعی  چیست؟


الگوریتم‌های هوش مصنوعی از بازخورد کاربران و روند صنعت طراحی داخلی یاد می‌گیرند و با شرایط روز خود را تطبیق می دهند. به این ترتیب، بنابراین توصیه هایی که می کنند با طراحی روز به شکل تضمین شده ای تطابق دارد. همچنین می توانید از طراحی داخلی هوش مصنوعی برای الهام گرفتن در زمانی که احساس می کنید نیاز به راهنمایی و الهام بخشی دارید استفاده کنید.

آیا طراحان داخلی هوش مصنوعی می توانند جایگزین طراحان انسانی شوند؟


در حالی که هوش مصنوعی می تواند جنبه های خاصی از طراحی داخلی را خودکار کند، بعید است که جایگزین طراحان انسانی شود. طراحی داخلی شامل یک عنصر خلاقانه است که نیاز به شهود، احساسات و شخصی سازی انسان دارد. طراحان می‌توانند الزامات پیچیده را تفسیر کنند، تفاوت‌های فرهنگی را درک کنند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به کار خود ببخشند. هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است، اما بدون کمک انسانی، ممکن است برای رسیدن به طرح مورد نظر خود ناامید شوید.

هوش مصنوعی چگونه بر تجربه مشتری در طراحی داخلی تأثیر می گذارد؟


پلتفرم ها و برنامه های مجهز به هوش مصنوعی طراحی داخلی را تعاملی تر و در دسترس تر می کنند. می توانید گزینه های طراحی را از راه دور کاوش و تجسم کنید. به علاوه، می‌توانید تصاویر فضای خود را آپلود کنید و با استفاده از دستورات و تنظیمات صحیح، سبک‌ها و ویژگی‌ها مختلف را بر روی آن اعمال کنید.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت