برای استفاده از چمن مصنوعی در مکان های پر بارش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

باران و چمن مصنوعی

چمن مصنوعی راهکار مناسب برای مناطق مرطوب و پر بارش است که با آماده سازی پایه مناسب و زهکشی ایده آل به راحتی نصب می شود و در تمام آب و هواهای مختلف و در طول ماه های سال بدون هیچ مشکلی زیبایی های خود را حفظ می کند. انواع الیاف چمن مصنوعی از موادی ساخته می شود تا این محصول در برابر عوامل خارجی و همچنین مقادیر زیادی آب مقاوم باشد و در مدت طولانی زیر آب بدون آسیب دیدگی باقی بماند. الیافی مانند نایلون یا پلی اتیلن در برابر رطوبت مقاوم اند و هیچ گاه خاصیت و ویژگی های خود را از دست نمی دهند. اما مسئله مهم این است آماده سازی درست چیست و چه نکاتی باید برای کاشت چمن مصنوعی در مکان ‌های پربارش رعایت شود.

دو عامل زیرسازی چمن مصنوعی (مناسب مناطق پربارش)

تنها دو نگرانی اصلی برای چمن مصنوعی در زمانی که صحبت از بارندگی شدید می شود، نوع پرکننده ها و کارآیی سیستم زهکشی است. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می کنیم و به میزان مقاومت چمن مصنوعی در برابر بارش می پردازیم:

چمن مصنوعی_پارک_مدرسه_روف گاردن

زهکشی کارآمد؛ مناسب برای مناطق پر بارش

یکی از عامل های تاثیرگذار عمر مفید چمن مصنوعی زیرسازی است. زیرسازی چمن مصنوعی برای مناطق پر بارش باید چگونه انجام شود؟ مهم ترین دلیلی که چمن مصنوعی به عنوان یک انتخاب ایده آل برای زمین های بازی و چمن مصنوعی فوتبال شناخته می شود توانایی فوق العاده آن در جهت تخلیه آب اضافی است. اگر زهکشی مناسب باشد، از ایجاد گودال و مناطق بزرگ آب به خوبی جلوگیری خواهد شد. اگرچه ممکن است در صورت به وجود آمدن مقدار زیادی آب روی چمن  سیستم زهکشی کمی کند پیش رود. اما باز هم آب اضافی را  تخلیه می کند. در واقع تا زمانی که در فاضلاب ها و کانال ها مشکلی ایجاد نشود، سیستم زهکشی به خوبی به کار خود ادامه می دهد و از ایجاد آب روی چمن جلوگیری می شود.

اجرای پروژه ی چمن مصنوعی واقع در زمین ورزشی آقای تقی پور_آستارا

نوع پرکننده ها

یکی از دلایل و موارد استفاده از پرکننده ها، مناطق پربارش است. در مواردی که بارندگی شدید است نوع پرکننده ای که برای چمن استفاده می شود بسیار اهمیت دارد. بیشتر اوقات مواد پرکننده شامل ماسه یا سیلیس است که از بسته شدن یا فشرده شدن زمین به خوبی جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از لاستیک های خرد شده و شن‌های نخودی به دلیل اندازه های بزرگ در برابر فشرده شدن مقاومت می کند. به عنوان ماده پرکننده چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتخاب نوع مناسب پرکننده به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. مثلاً اگر چمن‌ مصنوعی را در کنار استخر و محیط های مرطوب نصب کنید، انتخاب پرکننده مناسب فرایند زهکشی بسیار کمک می کند. همچنین این موضوع برای چمن مصنوعی هایی که در برابر بارش باران و حجم زیادی از برف قرار دارند، بسیار اهمیت دارد. هنگامی که برف ذوب می شود باید آب از طریق شبکه‌های داخلی و کانال ها به خوبی تخلیه تا از تجمع آب به خوبی جلوگیری شود.

چمن مصنوعی در روف گاردن

ویژگی چمن مصنوعی مرغوب

حتما هنگام خرید چمن مصنوعی با قیمت متفاوت آن روبرو شدید. این موضوع بیانگر این است که چمن مصنوعی با کاربرد و کیفیت های متفاوت ارائه می‌شود. برای که به خوبی مقاومت چمن مصنوعی را بسنجید، باید با ویژگی چمن مصنوعی مرغوب آشنا شوید:

  • هر چقدر چمن مصنوعی از الیاف یا نخ باکیفیت تری ساخته شده باشد، مرغوب‌تر است.
  • چمن باید بعد از مدتی استفاده خیلی زود کدر یا رنگ پریده نشود.
  • امکان استفاده برای مکان های مختلف را داشته باشد.
  • از مواد بهداشتی و قابل شستو ساخته شده باشد.
  • ظاهری زیبا و شبیه به چمن طبیعی داشته باشد.

مراقب کپک و جلبک چمن مصنوعی باشید.

تمام مواد به کار رفته در ساخت چمن مصنوعی بسیار با دوام است و در برابر شرایط آب و هوایی مانند مقادیر زیاد آب یا گرمای شدید خراب نمی شود. سازندگانی که محصولات خود را تضمین می کنند محصولاتشان بسیار با دوام و از مواد های اولیه باکیفیت در ساخت آنها استفاده شده است. اما باز هم ممکن است به خاطر قرار گرفتن در شرایط نامناسب با رشد کپک و جلبک چمن مصنوعی مواجه شوید.

در صورتی غوطه ور شدن چمن مصنوعی در آب ، بهتر است از یک پاک‌کننده یا محلول دیگری که از رشد جلبک و کپک جلوگیری می‌کند استفاده کنید. ایجاد کپک و جلبک باعث ایجاد آلرژی تنفسی می‌شود. در صورت مشاهده این مشکل حتما با شرکتی که چمن مصنوعی خود را از آن خریداری کرده اید، صحبت کنید تا بهترین راهکار پیشنهاد شود.

مراقبت از چمن مصنوعی در باران

باران به عنوان یکی از موضوعات چالش برانگیز و تاثیرگذار در انواع تعمیر و نگهداری است. حال برای مراقبت از چمن مصنوعی در برابر باران و برف بهتر از چند نکته کلیدی گفته شده در زیر را انجام دهید

  • ابتدا بگذارید چمن مصنوعی با آب باران شسته شود.
  • از زهکشی مناسب چمن مصنوعی اطمینان داشته باشید.
  • چمن مصنوعی را برس بزنید.
  • زباله ها و مواردی که به چمن مصنوعی گیر کرده است را حذف کنید.

نتیجه گیری

دو مورد اعلام کرده در این مقاله یعنی زیرسازی و ماده پرکننده چمن مصنوعی مشخص می کند مقاومت چمن مصنوعی در برابر باران و برف چگونه است؟ در واقع خود چمن به تنهایی در برابر باران و بارش برف مقاومت خوبی دارد. تنها مورد نگران کننده تجمع آب روی چمن است.

برای آگاهی بیشتر با نحوه همکاری، خدمات و قیمت چمن مصنوعی می توانید با مشاورین این مجموعه تماس بگیرید. مشاورین در هر لحظه پاسخگو شما هستند.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت