ترند های سال 2024 در معماری

ترند های سال 2024 در معماری

همانطور که می‌دانید ترندهای طراحی داخلی هر ساله تغییر می‌کنند و ترندهای مختلفی در بین طراحان همه گیر می‌شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که شناخت ترندهای جدید در فصول آینده علاقه دارید یا تصور می‌کنید به عنوان یک معمار باید این ترندها را بشناسید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

توسعه طراحی داخلی به عوامل بسیاری مرتبط است و این موضوع یک مطلب اجتناب ناپذیر است چرا که هر ساله متریال‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شوند یا کاربرد دوباره آنها احساس می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود ترند جدیدی نیز به دنبال این متریال‌ها شکل بگیرد. یکی دیگر از دلایل ترند شدن برخی سبک‌ها این است که دنیا دائما در حال تغییر است و جستجوی راه حل‌های جدید برای راحتی بیشتر فضا و زیباتر شدن آن، اساس طراحی‌ها در سال آتی خواهد بود.

طرح‌ها و ترندها به شما کمک می‌کنند تا طراحی‌های خود را راحت‌تر انجام دهید اما انتخاب سبک طراحی به سلیقه معمار و موارد زیر بستگی دارد:

  • برنامه ریزی فضایی یا منطقه‌بندی فضا: جابه‌جایی دیوارها و نصب پارتیشن
  • انتخاب متریال‌های تکمیلی: مانند مبلمان و روشنایی
  • انتخاب پارچه: پرده، موکت، روکش مبلمان

در طراحی داخلی همه ساله ایده‌های نوینی ارائه می‌شوند و طراحان در آنها چند سبک را با یکدیگر ادغام می‌کنند. برخی طراحان تابع ترندها هستند و تمام ایده خود را از آنها می‌گیرند اما برخی دیگر از ترندها استفاده می‌کنند یا به عبارتی از آنها کمک می‌گیرند. در بین معماران اما افراد زیادی وجود دارند که اعتقادی به ترندها ندارند اما آنچه واضح و مبرهن است این موضوع می‌باشد که نمی‌توان از ترندها چشم پوشی کرد و امروزه کمتر معماری است که به طور کامل قید ترندهای روز معماری جهان را بزند. از این موضوع بگذریم.

با ترکیب مناسب از عناصر مختلفی مانند مبلمان، اکسسوری‌ها و دیگر متریال‌ها می‌توان فضایی جذاب، زیبا، راحت و کاربردی به وجود آورد. در حالت ایده آل بسیاری از معماران، طراحی داخلی را با توجه به سلیقه کارفرما یا صاحب فضا با بهره گیری از ترندهای سال انجام می‌دهند. در سال آتی ترندها هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به شرح زیر خواهند بود:

  • طراحی سازگاری با محیط زیست داشته باشد.
  • در طراحی از نور طبیعی حداکثر استفاده انجام شود.
  • طراحی نباید عملکردی داشته باشد که به ضرر فلسفه زیبایی شناختی باشد.

پایداری یکی از روندهایی است که طی سالهای گذشته جایگاه مهم تری به دست آورده و توجه بیشتری به آن می‌شود. این موضوع به معنای استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و متریال‌های ارگانیک است که پیش بینی می‌شود در آینده بین مردم محبوب‌تر نیز بشوند.

این ترند ارگانیک بودن متریال‌ها می‌تواند بیشتر به فضاهای داخلی نفوذ کند و نقش مهمی در دکوراسیون هم داشته باشد. پیش بینی می‌شود در سالهای آینده به تراس در طراحی‌ها بیشتر دقت شود و این فضا در امتداد فضای اتاق نشیمن، طراحی شود.

در مورد بحث مبلمان، گرایش طراحان به طراحی مبلمانی است که بتوان از آن در داخل و فضای بیرونی استفاده کرد که این مهم فقط از طریق کاربرد مواد طبیعی و منسوجات امکان پذیر است.

رنگ‌های طبیعی در طراحی داخلی

طراحان داخلی در زمان طراحی داخلی آپارتمان‌ها در سال 2024 نیاز است تا علاوه بر اینکه ترندهای رایج در سبک‌های طراحی داخلی را در نظر می‌گیرند، رنگ‌ها را نیز مد نظر خود قرار دهند. پیش بینی می‌شود ترند رنگ در فصل‌های آینده به شرح زیر باشد:

  • از ترکیب رنگی سایه‌های خاکستری، گرافیتی و سفید با لکه‌های روشن استفاده شود.
  • از رنگ‌های خاکی روشن تا کرم از طیف پاستلی استفاده شود.
  • از رنگ‌های روشن و نعنایی گرفته تا سبز تیره برای ایجاد سایه‌های سبز طبیعی استفاده شود.
  • از تنالیته رنگ آبی برای تولید رنگ‌هایی مانند آکوآمارین روشن و خاکستری آبی ملایم استفاده شود.
 
موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت