ترکیب و تطابق در طراحی داخلی با موکت تایل

“سادگی” همان چیزی است که بنیان اصلی سبک دکوراسیون مینیمال « Minimal Decoration Style » را تشکیل می دهد. برخی از کارشناسان، سبک مینیمالیستی را نوعی طراحی داخلی مدرن می دانند، که بر عملکرد و هماهنگی عناصر مختلف در فضا تأکید دارد و به هم ریختگی یا عناصر طراحی غیرضروری را کاهش می دهد تا فضایی راحت و آرامش بخش را تداعی کند.

کنیک میکس اند مچ (Mix & Match) یا ترکیب و تطابق در طراحی داخلی با موکت تایل یکی از تکنیک های مرسوم در طراحی داخلی خصوصا در کف است. این تکنیک از ترکیب مواد و متریال مختلف و همچنین طرح ها و رنگ های مختلف خصوصا در کفپوش ها به دست می آید. هر چند شاید در طراحی داخلی ایران در خصوص این تکنیک چندان که باید و شاید صحبت نشده باشد اما با ورود موکت تایل در بازار و سهولتی  استفاده از تایل های موکت برای به کار گرفتن این تکنیک ردپای آن را در پروژه های مختلف می توان مشاهده کرد.

 

اصطلاح “mix & match” به معنای ترکیب و تطبیق دادن عناصر یا اجزای مختلف با یکدیگر است تا یک طراحی نهایی کامل به دست آید. وقتی این اصطلاح به موکت تایل ارتباط داده می‌شود، به معنای ترکیب و تطبیق دادن موکت‌های تایل با الگوها، رنگ‌ها یا طرح‌های مختلف در یک فضا یا سطح معین می‌باشد.

با استفاده از این تکنیک می توان به طراحی منحصر به فرد با استفاده از الگو ها و رنگ های مختلف رسید و دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد کرد. همچنین می توان به سادگی طراحی موجود را با تعویض چند تایل به روزرسانی کرد و زیبایی خیره کننده به وجود آورد.

استفاده از تکینک میکس اند مچ با استفاده از موکت تایل

همانطور که در تصویر مشخص است طراحی داخلی کفپوش های ساختمان ایران، از ترکیب رنگی که توسط موکت های تایل به سهولت ایجاد شده استفاده کرده تا همزمان به چند هدف مهم نائل شود. استفاده از لکه های رنگ زرد در ابتدا نمادی از رنگ سازمانی این شرکت است و به سادگی این رنگ در فضای گسترده کف این ساختمان برجسته شده است. همچنین تدوام و  ترکیب طولی موکت های تایل زرد حس حرکت و شتاب را با توجه به هدف و فلسفه ی وجودی شرکت امداد خودرو برجسته کرده است.

از دیگر کاربردهایی که طراح داخلی این ساختمان هنگام استفاده از تکنیک میکس اند مچ در طراحی داخلی این ساختمان از آن غافل نبوده برجسته کردن بعضی از مکان های خاص در این فضا با استفاده از موکت تایل است.

از دیگر کاربردهایی که طراح داخلی این ساختمان هنگام استفاده از تکنیک میکس اند مچ در طراحی داخلی این ساختمان از آن غافل نبوده برجسته کردن بعضی از مکان های خاص در این فضا با استفاده از موکت تایل است.

میکس اند مچ برای جداسازی فضا 

 

این روزها که طراحی بسیاری از فضاهای اداری به سمت اوپن افیس و فضای کاری یک دست و باز و بزرگ رفته است استفاده از طراحی میکس اند مچ با کمک موکت های تایل به طراحان کمک می کند تا بدون نیاز به هیچ ابزاری به جز موکت تایل فضای خود را به بخش های مختلف تقسیم کنند. همانطور که در تصویر زیر می بینید در طراحی بخش جلسات این پروژه طراح با استفاده از ترکیب و تطابق درست موکت تایل توانسته فضای جلسات را از مابقی اتاق به شکلی ساده و کاربردی جدا کند.

محل کار را به بهترین نحو دکوراسیون کنید

میکس اند مچ برای ایجاد حس سرخوشی و خلاقیت

علاوه بر نکته های پیش گفته ترکیب موکت های تایل می توانند حس سرخوشی و خلاقیت را در فضای کاری شما ایجاد کنند. در تصویر زیر که یکی از پروژه های اداری است که تامین متریال آن بر عهده شرکت رویا بوده است، به خوبی می توان بروز حس سرخوشی و خلاقیت و نوعی از کنجکاوی را که با استفاده زا این محصول ایجاد شده را احساس کرد. همچنین رنگ روشن کفپوش ها به جاری شدن هر چه بیشتر نور طبیعی در موکت کمک شایانی کرده است.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت