راه هایی برای داشتن یک خانه ی شیک

 

قدم اول : درب ورودی را نیز جز فضای داخلی در نظر بگیرید

اولین تاثیری که خانه شما بر روی افراد می گذارد را نباید دست کم بگیرید. حتی اگر در آپارتمان زندگی می کنید نیز بهتر است به فضای ورودی همانند دیگر اجزای خانه توجه نشان دهید. می توانید برخی از وسایل(به شرط آنکه گرانقیمت نباشند) را از داخل خانه به بیرون انتقال دهید. مثلا از آویز های پشت در استفاده کنید یا شماره پلاک زیبایی روی در بچسبانید. قرار دادن گلدانها هم در صورت امکان کار بسیار مناسبی است.

قدم دوم :قرار دادن وسائل در گروه های سه تایی

قرار دادن اشیاه به شکل سه گانه در طراحی داخلی رواج بسیاری دارد. این نوع نمایش اشیا به لحاظ بصری به ویژه هنگامی که اندازه، ارتفاع و جنس مواد متفاوت باشد بسیار خوشایند است. فقط مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید .

قدم سوم : انداختن فرش روی فرشی دیگر

حرفه ای ها از این کار هم برای صرفه جویی در پول مشتریان و هم برای گرفتن عکس های زیبا استفاده میکند. این ترفند باعث می شود با هزینه ایی کم اتاق ها را با هم مرتبط سازید بلکه همچنین دست شما را در ایجاد الگوهای دلخواه باز می گزارد. همچنین این کار شیوه مناسبی برای نشان دادن تمایل شما به برجسته کردن یک الگوی دلخواه و ایجاد حس آسایش و راحتی است. این کار را با انداختن یک فرش با رنگ خیره کننده بر روی روی فرش یا موکتی با رنگ خنثی انجان دهید.

قدم چهارم : کتاب ها را به شیوه متفاوتی بچینید.

در حالی که چیدمان عمودی کتابها مناسب دکوراسیون های کلاسیک است، تغییر شیوه چیدمان جلوه متفاوتی به خانه شما خواهد بخشید. سعی کنید بین چیدمان های افقی و عمودی در قفسه ها هماهنگی ایجاد کنید. چیدمان افقی الگوی خطوط عمودی را در هم می شکند و زیبایی بصری بیشتری ایجاد میکند همچنین فضایی برای قرار دادن دیگر اشیا در قفسه ایجاد میکند. فقط مراقب باشی که ریتم یکسانی در همه طبقات ایجاد نکنید چرا که از اول هم قصد از اینکار ساختارشکنی بود.

قدم پنجم: نمایش وسایل خاطره انگیز

این ترفند از آنچه به نظر می رسد ریسک بیشتری دارد چرا که احتمالا دوست ندارید وسایل مورد علاقه تان که با آنها خاطره دارید، مرئ بی توجهی دیگران قرار بگیرد. برای جلب توجه دیگران باید این دست وسائل را که اغلب منجر به مکالمه خواهند شد به نخوی متمایز از اطراف نمایش دهید. فراموش نکنید که نیازی نیست کل دنیا را برای یافتن چنین وسایلی زیرپا بگذارید . هر شی خاطره ایی برای تعریف کردن داشته باشد می تواند آغازگر مکالمه ایی دلپذیر باشد.

قدم ششم: از جا مایع دستشویی شیک استفاده کنید

دفعه بعدی که یک مایع دستشویی با بسته بندی زیبا خریدید ، آن را نگه دارید و برچسب های آن را با قرار دادن در آب گرم و صابون بکنید تا جلوه بهتری بگیرد. سپس می توانید آن را با مایع دستشویی های ارزان تر پر کنید. از این ترفند در تمام دستشویی ها و سینک آشپزخانه استفاده کنید. همچنین میتوانید یک بطری خالی مشابه برای لوسیون دست در نظر بگیرید تا پس از هر بار شتشو از دستهایتان مراقبت کنید.

قدم هفتم: نظافت و گردگیری را فراموش نکنید

گرد وخاک قاتل زیبایی خانه شماست.ممکن است همین دیروز خانه را گردگیری کرده باشید اما فراموش نکنید که خاک دوباره مسیر خود را به خانه پیدا میکند. با استفاده از نور روز سطوحی را که بیشتر گردو خاک میگیرند پیدا کرده و مطمئن شوید که آنها به طور مرتب پاک میکنید تا از آمدن مهمان ها دستپاچه نشوید. برای اینکه اینکار را فراموش نکنید دستمال گردگیری را به نحوی در نزدیکی این قسمت ها قرار دهید.

قدم هشتم: تغییر چیدمان بین اتاق های مختلف

ما معمولا نحوه چیدمان وسائل یک اتاق را تغییر می دهیم اما کمتر پیش می آید وسائل اتاق ها را با هم جا به جا کنیم در صورتی که این کار باعث ایجاد حس تازگی و ترتیب جدید مبلمان خواهد شد. به علاوه ممکن است بسیاری از وسائل در جای حدید بهتر به نظر برسند یا کارایی بیشتری داشته باشند. هنگامی پول و یا وقت خرید کردن نباشد، این کار بهترین راه ایجاد ظاهر جدید در اتاق است.

قدم نهم: نگهداری حوله های سفید در حمام

البته این یک تصمیم شخصی است، اما حوله های سفید حس تازگی و تمیزی را القا میکنند(البته به شرط آنکه تمیز باشند). به علاوه وجود بیش از یک حوله در حمام مس تواند نشان دهنده مهمان نوازی شما باشد.

قدم دهم: همیشه روی میز کنار مبل کتاب داشته باشید

کتاب به سرعت به خانه شما سبک اضافه کرده و را حل مناسبی برای فراهم کردن اوقاتی خوب برای مهمانان است. فراموش نکنید کتاب ها را از میان عنوان های مورد علاقه خود و ژانرهای مختلف انتخاب کنید. برای اینکار می توانید از قرار دادن چند کتاب روی هم و یا ترکیبی از مجلات و کتاب های تصویری استفاده کنید. در این کار به خوبی می توان از قانون چیدمان سه تایی و ترکیب کتاب ها با عناصر دکوراتیو و اشیاه کوچک استفاده کرد.

قدم یازدهم: گاهی گل های تازه بخرید

هنگامی که گل تازه می خرید بهتر است آن را درون گلدان و گوشه ای از اتاق قرار دهید که خیلی هم مرکزیت نداشته باشد.اگر بتوانید این گل ها را از دستفروش ها تهیه کنید یا از حیاط منزلتان بچنید که دیگر حرف ندارد. ظاهر معمولی و چیدمان تصادفی گل ها به اندازه ایی برایتان جذاب خواهد شد که بعد از مدتی این کار را فقط محض گل روی خودتان انجام می دهید نه برای خوشامد دیگران.

قدم دوازدهم: آب را در پارچ سرو کنید

صرفنظر از اینکه از آب شیر استفاده می کنید یا آبهای معدنی یا آب یخچال، ریختن آب در پارچ در کنار دسترسی آسان ظاهری شیک ایجاد می کند. هیچ چیز جالبتری از قرار دادن یک پارچ بر روی میز شام با خانواده یا مهمان ها وجود ندارد . حالا می توانید کم هم ذوق و سلیقه به خرج دهید و ورقه های لیمو یا خیار به آب اضافه کنید. همچنین قرار دادن پارچ آب بر روی پاتختی هم میتواند سبب زیبایی اتاق شده و هم به رطوبت رسانی کمک کند .

قدم سیزدهم: وسائل نا هماهنگ را رنگ کنید

اگر چند وسیله نا هماهنگ با هم دارید که به خاطر رنگ های متفاوت جلوه بدی ایجاد کرده اند میتوانید با یک اسپری رنگ به آنها ظاهر بهتری بدهید.یکی دو تا از آنها را انتخاب کرده و پس از رنگ آمیزی در فواصل دور از هم قرار دهید. لازم نیست که خیلی هم در این کار زیاده روی کنید همین یکی دو مورد کافی است.

قدم چهاردهم: همیشه میز ناهارخوری را چیده شده نگه دارید

این ترفند به نظر ضد و نقیض می رسد چرا که ممکن است جلوه به هم ریخته ای به خانه بدهد. اما گداشته زیر بشقابی ها بر روی میز راه بسیار خوبی برای اضافه کردن رنگ و الگو در مقیاس کم است. برای اینکار حتی می توان از انواع ارزان قیمت استفاده کرده و یا آنها را از پارچه های اضافه در خانه تهیه نمود.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت