قبل از اینکه به این مقاله بپردازیم؛ باید این نکته را گویا باشیم که چمن مصنوعی ای که شما از شرکت آرتنوس تهیه می کنید، از برند لانو بلژیک می باشد و به دلیل داشتن سوراخ های عبور آب به فاصله ی 10 سانت از هم به راحتی آب را از خودش عبود می دهد و محیط را برای رشد کپک ها فراهم نمی کند!

چگونه با کپک یا خزه روی چمن مصنوعی برخورد کنیم؟

کپک و خزه دقیقاً لوازم باغ در این فصل نیستند، با این حال، تغییر شرایط آب و هوایی دمای مناسبی را برای رشد این شیاطین کوچک باغ ایجاد کرده است. وقتی درختان دوست داشتنی برگ های خود را می ریزند، رطوبت در زیر لایه های برگ ها به دام می افتد. آن را با مقدار مناسب سایه مورد نیاز برای رشد خزه و کپک مخلوط کنید.

چمن مصنوعی_پارک_مدرسه_روف گاردن

این کپک ها می توانند تقریباً در همه جا رشد کنند، از جمله در چمن مصنوعی شما!

بله،’ نادر است، اما چمن مصنوعی همچنین می تواند حاوی خزه و کپک باشد. هاگ های موجود در هوا به رشته های چمن متصل می شوند و در صورت عدم درمان، تکثیر می شوند.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی، تحت شرایط خاص، می تواند باعث رشد خزه و کپک شود، اگرچه می توان آن را با چند مرحله ساده درمان کرد:

  • بشویید
  • از ماشین علف زن دستی استفاده کنید
  • مسواک بزنید
  • شستشو دهید(این نه تنها مشکل را حل می کند، بلکه به جلوگیری از عود آن کمک می کند.)
  • وحشت نکنید(اگر متوجه لکه‌های سیاه کوچک یا پوشش سبز تیره خفیف روی چمن مصنوعی شدید، درمان فوری آن باعث توقف حرکت آن در مسیر و جلوگیری از بازگشت آن می‌شود.)
چمن مصنوعی

درمان خزه یا کپک:

 

ابتدا، اگر علف های هرز قابل مشاهده یا خزه سطحی دارید، توصیه می کنیم به آرامی آن را از چمن بیرون بکشید. 

با یک آب پاش فشار قوی برقی خزه یا کپک اضافی را از بین ببرید. اگر آب پاش کردن فشار قوی برقی ندارید، یک شلنگ فشاری این کار را انجام می دهد. اگر علف های هرز سرسخت هنوز در اطراف هستند، آنها را با پشت چنگک شانه کنید. چنگک (ممکن است به چمن مصنوعی آسیب بزند) در این زمینه احتیاط کنید.

از پاک کننده هایی استفاده کنید که PH متناسب با محیط زیست شما دارند و در عین حال به راحتی کپک ها و قارچ ها را از بین میبرند.

مسواک بزنید

از یک برس نرم استفاده کنید تا خزه ها یا کپک های باقیمانده را به آرامی پاک کنید. از مایع تمیزکننده بین برگ های چمن مصنوعی استفاده کنید تا مطمئن شوید که 100 درصد چمن مصنوعی را درمان می کنید.

در نهایت آبکشی کنید.آب اضافی را با شلنگ بشویید و بگذارید خشک شود. چمن مصنوعی شما به شکل اولیه خود باز میگردد و محیط را شاداب و سرزنده میکند.

ما به همه صاحبان چمن توصیه می کنیم حداقل دو بار در سال تمیز کردن عمیق را انجام دهند.

این به شما کمک می کند بهترین عملکرد را از چمن مصنوعی خود داشته باشید، و در عین حال کمک می کند تا از هر کابوسی که باغ زیبای شما را تهدید میکند، محافظت کنید.

برای صاحبان حیوانات خانگی، زمان تمیز کردن چمن مصنوعی بر اساس میزان استفاده از آن افزایش می یابد.