طراحی یک دفتر کار خانگی

طرح های موکت 2023

در چند سال گذشته، کارمندان بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا، دورکاری را تجربه کرده‌اند. این شیوه‌ی جدید کار که پیش از این طرفداران زیادی نداشت حالا به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کاری تبدیل شده است. به همین دلیل حالا ضرورت طراحی اتاق کار در منزل به شیوه‌ی اصولی بیش از پیش احساس می‌شود. 

با طراحی اتاق کار خانگی می‌توان تمام نکات منفی موجود در محیط کارهای اداری و زمخت را از میان برداشت و فضایی دوست داشتنی برای کار ایجاد کرد. فارغ از سبک طراحی، انتخاب دکوراسیون اتاق کار در منزل هم اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مقاله قصد داریم تمام نکاتی که برای ایجاد یک دفتر کار خانگی نیاز دارید را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

قبل از اینکه به مراحل طراحی یک دفتر کار خانگی بپردازیم باید به چند سوال مهم پاسخ دهیم. این سوالات به شکل نکات کلیدی در زیر بیان شده‌اند:

دقیقا قرار است چه کاری در دفترکار خانگی خود انجام دهید؟ 

نوع کار ارتباط مستقیمی با طراحی فضا و انتخاب دکوراسیون مورد نیاز شما دارد. این اولین و مهم‌ترین سوالی‌ست که قبل از هرکاری باید به آن پاسخ داده شود. 

اگر کار شما به تمرکز بالایی نیاز دارد، باید محیطی آکوستیک با عایق‌های صدایی داشته باشید. 

همچنین اگر وجود صدا مانع از انجام کار شما نمی‌شود طراحی اتاق تفاوت خواهد کرد. بنابراین پیش از شروع به این سوال با دقت و وسواس زیادی پاسخ بدهید. 

با توجه به نوع کاری که انتخاب کردید، سوال دوم این است که

چه مدت از طول شبانه‌روز را باید در دفتر کار سپری کنید؟ 

آیا کاری با زمان‌بندی مشخص (8 صبح تا 4 بعد از ظهر) دارید یا کار شما پاره وقت و به صورت پروژه‌ای انجام می‌شود؟ آیا شب‌ها هم کار می‌کنید؟ 

پاسخ به تک تک این سوالات می‌تواند شما را در طراحی بهترین مدل دفتر کار در خانه کمک کند. بنابراین در این قسمت هم دقت بیشتری داشته باشید تا نتیجه‌ی نهایی رضایت‌بخش شود. 

 

در خانه تنها هستید یا با افراد دیگری زندگی می‌کنید؟ اگر در خانه بچه حضور دارد آیا ورود او به اتاق کار مانع از انجام کار شما می‌شود؟ این سومین نکته‌ای‌ست که باید قبل از شروع کار به آن پاسخ بدهید.

 حضور در خانه مساوی است با ارتباط با سایر اهالی خانه؛ بنابراین باید تکلیف خود را روشن کنید که آیا دوست دارید در زمان کاری با اهالی خانه ارتباط داشته باشید یا خیر؟

موضوع مهم دیگر در خصوص ارتباط این است که آیا به روش‌های ارتباطی دیگر مانند تلفن اختصاصی نیاز دارید؟ ممکن است کار شما به گونه‌ای باشد که دائم در حال مکالمه با مشتریان یا همکاران یا کارفرما باشید. بنابراین باید به راه‌های ارتباطی هم فکر کنید. 

برای ایجاد دفتر کار خانگی چه مقدار بودجه در نظر گرفته‌اید؟ حتما قبل از تصمیم‌گیری درباره طراحی اتاق کار در منزل، بودجه‌ی خود را مشخص کنید. شاید با بودجه‌ای که دارید صرفا بتوانید یک میز کار و صندلی چرخدار برای خود بخرید. شاید هم بتوانید تمام دکوراسیون اتاق را تغییر داده و محیطی جدید در خانه به وجود بیاورید. 

یکی دیگر از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی اتاق مخصوص کار، ابعاد اتاق است. اتاق‌های خیلی کوچک قدرت مانور شما را کاهش می‌دهند و نمی‌توانید آنچه دلخواه شماست را در خانه ایجاد کنید. 

علاوه بر این، نقشه‌ی اتاق هم روی تصمیم‌گیری تاثیر‌گذار است. اتاق‌هایی که قناسی زیادی داشته باشند را به سختی می‌توان به شکل یک دفتر کار منسجم و زیبا طراحی کرد.

قبل از شروع کار نگاهی دقیق به اتاق بیندازید و تمام امکاناتی که وجود دارد را فهرست کنید. سپس امکاناتی که کمبود آنها در دفتر کار احساس می‌شود را هم یادداشت کنید. اگر اتاق شما امکاناتی مانند وسایل گرمایش و سرمایشی داشته باشد و پرده‌های اتاق و پنجره‌ها و نورپردازی اتاق از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند، هزینه‌ای که باید صرف کنید کاهش پیدا می‌کند.قبل از شروع کار نگاهی دقیق به اتاق بیندازید و تمام امکاناتی که وجود دارد را فهرست کنید. 

سپس امکاناتی که کمبود آنها در دفتر کار احساس می‌شود را هم یادداشت کنید. اگر اتاق شما امکاناتی مانند وسایل گرمایش و سرمایشی داشته باشد و پرده‌های اتاق و پنجره‌ها و نورپردازی اتاق از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند، هزینه‌ای که باید صرف کنید کاهش پیدا می‌کند.

نکته آخر این است که آیا عایق بودن دیوار و سقف دفتر کار برای شما اهمیت دارد؟ اینکه صدای بیرون به داخل اتاق بیاید ممکن است تمرکز شما را بر هم بزند؟ بنابراین خوب است پیش از هرکاری، وضعیت صدا بودن اتاق را بررسی کنید تا اگر عایق است هزینه‌ی دیگری برای آن انجام ندهید. 

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت