مزایای موکت پرز کوتاه

موکت پرز کوتاه دارای مزیت‌های زیادی از جمله مزیت شستشوی آسان است. نظافت و شستشوی موکت پرز کوتاه به دلیل برخورداری از پرزهای کوتاه‌تر به نسبت موکت‌های پرز بلند بسیار راحت‌تر و آسان‌تر است از این رو موکت‌ پرز کوتاه بهترین انتخاب برای خانواده‌هایی است که فرزند خردسال دارند. همان طور که می‌دانید با وجود بچه‌ها محیط خانه بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد.

چرا که بچه مدام در حال جنب‌وجوش و بازی هستند و بیشتر اوقات غذا و نوشیدنی خود را می‌ریزند. موکت پرز کوتاه به راحتی تمیز شده و حتی شستشویی آسان‌تر دارد و بسیار سریع خشک می‌شود. بزرگ‌تر دیده شدن خانه از دیگر مزایای موکت پرز کوتاه است. استفاده از موکت پرز کوتاه در خانه کوچک سبب می‌شود تا محیط خانه بازتر و بزرگ‌تر به چشم آید.

موکت پرز کوتاه یکی از بادوام‌ترین انواع کفپوش الیافی است که طول عمر زیادی دارد. هر چند که با وجود ضخامت کم موکت امکان پوسیدگی آن وجود دارد؛ اما موکت‌هایی که از مواد مرغوب ساخته شده‌اند، کیفیت عالی دارند. همچنین به علت پرزهای کوتاه این مدل از موکت‌ها در اثر رفت‌وآمد، موکت دچار پا خوردگی و تغییر شکل نخواهد شد.

ضخامت کم موکت‎های پرز کوتاه، جلوه‌ای رسمی به آن می‌بخشد از این رو برای استفاده در ادارات و مراکز دولتی بهترین گزینه است. تنوع رنگی بالا و تنوع در مدل و طرح‌های موکت پرز کوتاه، دست فرد را برای انتخاب مورد متناسب و هماهنگ با دکوراسیون محیط را باز گذاشته است.

معایب موکت پرز کوتاه

در ادامه به بررسی معایب آن خواهیم رسید. هر کالا و محصولی که تولید می‌شود هم دارای مزایایی است و هم در مقابل معایبی نیز دارد. پس نمی‌توان گفت من دنبال خرید محصولی بی‌عیب و نقص هستم.

بله می‌توان ادعای خرید محصولی را داشت که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد.

موکت پرز کوتاه از قدیمی‌ترین کف‌پوش‌های الیافی است که در انواع مختلف موکت طرح‌دار ، کبریتی و نمایشگاهی تولید می‌شود. اصلی‌ترین عیب این نوع از موکت‌ها، راحت نبودن آن‌ها است. عدم راحتی موکت‌های پرز کوتاه حس ناخوشایندی در فرد هنگام راه رفتن و خوابیدن ایجاد می‌کند. از جمله معایب دیگر موکت پرز کوتاه ضخامت کمتر آن است که سبب می‌شود خاصیت عایق بودن آن کمتر باشد.

یعنی با توجه به ضخامتی که دارد از لحاظ عایق بودن برای صدا و حرارت در سطح پایین‌تری نسبت به موکت‌های پرز بلند قرار دارد. همان طور که مطالعه کردید معایب موکت پرز کوتاه بسیار کم است و در ادامه با مطالعه مزایای این نوع از موکت، می‌توانید راحت‌تر و با دغدغه کمتری کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

در خرید موکت پرز کوتاه به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکنون باید به نکات مهم جهت خرید این نوع موکت توجه کرد. البته مواردی که در بالا دبه عنوان مزایا و معایب موکت پرز کوتاه آن‌ها را بررسی کردیم، مطمئناً نکاتی مهم و تأثیرگذار در انتخاب و خرید شما هستند. اما در ادامه نکات ریز و مهمی که قبل از خرید موکت باید بررسی کنید را مطرح کرده‌ایم که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک راهنمای خرید موکت استفاده کرد.

۱– جنس موکت:

موکت‌ها با جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. کیفیت موکت و جنس آن در تعیین قیمت آن بسیار مؤثر است. بهتر است موکت‌ها از لحاظ جنس و کاربرد هر نوع آن در اولین قدم بررسی کرد تا بتوانید بهترین گزینه که مناسب نیاز شما باشد را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که بر اساس این که موکت را برای چه مکانی خریداری می‌کنید و این که میزان رفت‌وآمد در آن مکان و همچنین اسبابی که روی موکت قرار می‌گیرند، جنس موکت را انتخاب کنید. چنانچه خود یا یکی از اعضای خانواده شما دارای آلرژی است، بهتر است که موکت‌های پشمی را و با الیاف طبیعی را انتخاب کنید و از خرید موکت‌هایی با الیاف مصنوعی خودداری کنید.

۲– مدل موکت:

موکت‌ها مدل‌های متنوعی دارند و انتخاب این موضوع به سلیقه شما و همچنین دکوراسیون خانه شما بستگی دارد. برای اتاق کودکان می‌توانید موکت‌هایی با طرح‌های کارتونی و شخصیت‌های تخیلی را خریداری کنید تا کودک روحیه بهتری در اتاق خود داشته باشد.

۳– قیمت موکت:

قیمت‌گذاری موکت بر اساس کیفیت و جنس و همچنین مدل و طرح آن، تعیین می‌شود. بهتر است که قبل از انتخاب نهایی بودجه خود را در نظر گرفته و بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

۴– کیفیت موکت:

کیفیت موکت به دو عامل جنس موکت و نوع بافت موکت بستگی دارد. پس در انتخاب موکت دقت کنید که هم بافت فشرده و محکمی داشته باشد و هم جنس الیاف آن مرغوب باشد؛ زیرا عدم رعایت هر یک از این دو عامل در تولید موکت، کیفیت آن را پایین آورده و سبب فرسودگی زور هنگام موکت می‌شود.

۶– رنگ و طرح:

رنگ و طرح موکت از موارد قابل توجه در خرید موکت هستند. این مورد کاملاً شخصی و بسته به سلیقه فردی است. اما چنانچه می‌خواهید موکت را مرکز دکوراسیون خانه قرار دهید، باید رنگ موکت کاملاً با سایر دکوراسیون محیط در تضاد باشد. اما اگر قصد کانون قرار دادن موکت در دکوراسیون ندارید باید رنگ و طرح موکت کاملا هماهنگ با دکوراسیون باشد.

۷– اندازه‌گیری دقیق فضا:

فضایی که می‌خواهید آن را موکت کنید را به درستی اندازه‌گیری کنید. اندازه‌گیری دقیق فضا به شما کمک می‌کند موکت را به اندازه و متناسب با بودجه خود خریداری کنید.

با یک آب پاش فشار قوی برقی خزه یا کپک اضافی را از بین ببرید. اگر آب پاش کردن فشار قوی برقی ندارید، یک شلنگ فشاری این کار را انجام می دهد. اگر علف های هرز سرسخت هنوز در اطراف هستند، آنها را با پشت چنگک شانه کنید. چنگک (ممکن است به چمن مصنوعی آسیب بزند) در این زمینه احتیاط کنید.