ویژگی های یک چمن مصنوعی خوب

اجرای پروژه ی چمن مصنوعی واقع در زمین ورزشی آقای تقی پور_آستارا

 مشخصات چمن مصنوعی خوب چیست؟

یک چمن مصنوعی باید چه ویژگی هایی داشته باشد که به عنوان انتخاب ایده‌آل شناخته شود؟

امروزه شاهد محبوبیت روزافزون چمن مصنوعی هستیم و دلیل این که بیشتر افراد چمن مصنوعی را جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی می‌دانند؛

یک دلیل انتخاب آن به خاطر عدم نیاز به نگهداری خاص آن است. و از طرفی دقت در انتخاب چمن ‌مصنوعی خوب بسیار مهم است تا بعدها از خرید خود احساس پشیمانی نکنید. چراکه به محض ورود به بازار با انواع چمن مصنوعی روبرو می شوید و قطعا هنگام انتخاب از میان آنها احساس سردرگمی می کنید!

 

بودجه شما برای خرید چمن مصنوعی چقدر است؟

اولین نکته‌ برای انتخاب چمن مصنوعی مشخص کردن میزان بودجه ای که تصمیم دارید بپردازید. امروزه در بازار شاهد انواع چمن مصنوعی هستند که انتخاب از میان آنها کمی سخت به نظر می رسد.

با مشخص کردن میزان بودجه برخی انتخاب ها برای شما کنار زده می شود و راحت تر می توانید تصمیم بگیرید. به طور کلی، هزینه چمن مصنوعی بر اساس مترمربع مشخص می شود.

خصوصیات چمن مصنوعی خوب؛ از ارتفاع تا نوع

برای انتخاب یک چمن خوب تنها چند موارد در نظر گرفته می شود. این موارد همان ویژگی ها و مشخصات چمن مصنوعی خوب است که باید هنگام خرید به آن ها توجه ویژه داشته باشید و بر اساس آن چمن ‌مصنوعی خود را انتخاب کنید

استفاده از چمن مصنوعی در تالار ها

ارتفاع چمن چقدر باشد بهتر است؟

 

ارتفاع چمن برای خیلی اهمیت دارد و در ظاهر آن بسیار تاثیرگذار است. اگر دوست دارید چمن ‌مصنوعی بسیار طبیعی داشته باشید که از نظر ظاهری شاداب به نظر برسد، بهترین انتخاب ارتفاع ۳۷ میلی متر است. اما هر چقدر این ارتفاع بیشتر باشد، چمن از نظر ظاهری صاف تر به نظر می‌رسد و همچنین سنگین تر خواهد بود.


 

 پر یا کم تراکم؟

 

علاوه بر ارتفاع، تراکم چمن مصنوعی در ظاهر و نوع استفاده آن بسیار تاثیرگذار است. همچنین روی وزن و چگالی محصول هم اثرگذار خواهد بود. به طور کلی، چمن مصنوعی با کیفیت چمنی است که در هر متر مربع حدود ۳ کیلوگرم وزن داشته باشد.


 

 رنگ؛ کاملا سلیقه ای

 

امروزه تنوع رنگی بسیار گسترده ای در چمن مصنوعی شاهد هستیم که به راحتی می توانید رنگ چمن دلخواهتان را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید ظاهر چمن مصنوعی طبیعی به نظر برسد کمی رنگ سبز را با رنگ قهوه ای آمیخته کنید. انتخاب رنگ چمن مصنوعی کاملا سلیقه ای است و کاملاً به خواسته شما مربوط می شود. 


 

نوع؛ مهم ترین مشخصات چمن مصنوعی خوب

 

چمن مصنوعی در انواع و کیفیت های متفاوت در بازار موجود است که هنگام انتخاب از بین آنها باید به کیفیت نخ و پشت کار توجه بسیاری داشته باشید. همچنین نوع نخ به کار رفته باید در برابر اشعه نور خورشید مقاوم باشد تا خیلی زود رنگ خود را در برابر نور خورشید از دست ندهد. دیگر ویژگی مهم در بین مدل‌های مختلف نفوذپذیری چمن است تا هنگام بارش آب و شستشو، آب به راحتی از طریق پشت کار تخلیه شود.

چمن مصنوعی ساخت کجاست؟

 

کشورهای مختلف در ساخت چمن مصنوعی فعالیت دارند که هر کدام از مواد اولیه و روش خاصی استفاده می کنند. به عنوان مثال، تولیدکنندگان چینی برای ساخت چمن مصنوعی از مواد c4 استفاده می کنند که این ماده اولیه همان مواد پلی اتیلن بازیافت شده است. این مدل چمن های مصنوعی به خاطر نوع متریال شان حس گرما را بیشتر منتقل می کنند و در برابر اشعه ماورا بنفش ناپایدار هستند. اما برای خرید چمن مصنوعی ارزان قیمت گزینه خوبی به نظر می رسند.


 

گارانتی چطور؟

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید چمن مصنوعی گارانتی است. حتما هنگام مشاهده نمونه های مختلف یا تولید کنندگان متفاوت به داشتن گارانتی توجه ویژه ای داشته باشید. گارانتی این اطمینان را می دهد که شما از یک محصول در یک مدت زمان مشخص بدون هیچ دغدغه و مشکل استفاده می کنید. برخی تولیدکنندگان با کیفیت دارای گارانتی ۱۰ ساله هستند و به عنوان بزرگترین گروه تولید کننده چمن مصنوعی اروپا شناخته می شوند.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت