موکت استرس مسافران فرودگاه را کاهش داد!

ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی بحرین ، پیش  از افتتاح و  گشودن دروازه‌های خود به روی عموم در ژانویه 2021، به مدت چهار سال در دست ساخت بود. این ترمینال مطابق با یک چشم انداز ملی که همگام با الزامات سفر و هوانوردی جهانی است، تکمیل گردید.  این فرودگاه بخشی از یک برنامه ی 1.1 میلیارد دلاری است، این پروژه همچنین شامل یک هتل، یک ترمینال جت خصوصی و امکانات تفریحی می باشد. برنامه نوسازی فرودگاه که در فوریه 2016 راه اندازی شد، بزرگترین سرمایه گذاری در بخش هوانوردی بحرین تا به امروز است و یکی از مهم ترین پروژه های ملی در تاریخ پادشاهی بحرین را نشان می دهد. با افتتاح این فرودگاه، این برنامه به تکمیل نزدیک‌تر می‌شود.

در منطقه ورودی رنگ آمیزی گرم و ماسه ای از طرح جزر و مد از یک بیابان شنی باشکوه را روایت می کند که سطح خشک آن توسط باد گرم تراشیده شده است.
این فرودگاه با متراژ 207000 متر مربع ، ترمینال جدید تقریباً چهار برابر ترمینال قبلی است. تنها با ترمینال جدید، فرودگاه بین‌المللی بحرین می‌تواند سالانه 14 میلیون مسافر را جابه‌جا کند، اما پیش‌بینی بلندمدت افزایش ترافیک به 27 میلیون مسافر تا سال 2040 درنظرگرفته شده است.

هدف این  پروژه این است که این مکان را به عنوان بهترین فرودگاه در کلاس خود برجسته کند، که منعکس کننده شخصیت متمایز پادشاهی باشد و شهرت آن را به عنوان یک مرکز مالی، فرهنگی و هوانوردی منطقه ای تقویت کند. ترمینال جدید فرودگاه بین المللی بحرین را به عنوان مدرن ترین فرودگاه بوتیک در منطقه قرار می دهد.

 

این فرودگاه که برای ارائه ظاهر و احساس شخصی تر برای بحرین  طراحی شده است، مجهز به آخرین فناوری های موجود در بازار است و با زیرساخت های جدید پشتیبانی می گردد تا تجربه ای بدون دردسر و بالاترین استانداردهای لوکس را ایجاد نماید. ترمینال جدید 10000 متر مربع فروشگاه و فضای غذاخوری را به همراه 2000 متر مربع دیگر برای به اصطلاح “محافظت در آینده” ارائه می دهد. با یک منطقه معاف از مالیات یا duty free که چهار برابر بزرگتر از ترمینال موجود است و یک منطقه فروشگاهی که  سه برابر بزرگتر است، این فرودگاه تجربه خرید بسیار بهتری را به مسافران  این فرودگاه ارائه می دهد که با این واقعیت نشان می دهد که در قسمت فروشگاه 30 برند بین المللی معتبر و پیشرو در آن حضور دارند.

فضای جزیره ای رویایی بخش مرکزی ترمینال جدید یک صفحه نمایش بزرگ است که تصایری از بحرین را همراه با موسیقی آرام بخش به نمایش می گذارد. با انتخاب موکت های تایلی ، یک محیط ساحلی هماهنگ با ترکیب کاشی‌های فرش بژ و آبی در اطراف صفحه ایجاد می‌شود تا بر طبیعت نفیس بحرین تأکید شود.

مفهوم طراحی داخلی تحت رهبری خلاقانه پاتریک هانری نادال، معمار و مدیر بخش ساختمان متخصصان فرودگاهی فرانسوی، ADP Ingénierie قرار گرفت، که اشتیاق، تجربه و دانش خود را برای کمک به طراحی فرودگاه های فردا به اشتراک می گذارند.این شرکت یعنی ADPI در تمام سطوح چرخه عمر فرودگاه دخیل است: از طراحی گرفته تا نگهداری و بهینه سازی جریان های موجود فرودگاه و حتی افزایش ترافیک. پاتریک هنری توضیح می‌دهد: «مهم‌ترین چیزی که در طراحی فضای داخلی یک ترمینال باید در نظر گرفته شود، استرس درک شده از مسافران است، بنابراین فضا باید برای مقابله با این استرس طراحی گردد. رنگ‌های روشن برای مناطقی با سطح استرس کم مانند مناطق سوار شدن، فضاهای معاف از مالیات، سالن‌ها و غیره انتخاب می‌شوند. در حالی که سایه‌های ملایم برای مناطقی مانند ورود، امنیت، ورود و خروج عالی هستند. این وظیفه طراح داخلی است که این رابط ها را تا حد امکان جذاب و راحت کند.

سالن خروج عمومی پذیرای مسافران و همراهان خانواده یا دوستان در فرودگاه است. چیدمان این فضا حس قوی از ورود به “فرودگاه آینده” را منتقل می کند. مسافران با گذر از اقدامات کنترلی که منجر به باجه های ورود می شود، برای عزیمت به منطقه یا قاره دیگری آماده می شوند، بنابراین هویت بصری سالن عمومی به محیطی تبدیل می شود که به کاهش استرس خروج کمک می کند. کنترل گذرنامه استرس زاترین مرحله در فرآیند خروج است، بنابراین اطلاعات، علائم، تزئینات داخلی و فضای خنک تر به مسافران اطمینان می دهد. هنگامی که کنترل ها انجام می شود، استرس کاهش می یابد و مسافران می توانند استراحت کنند و از رفتن به خرید، نشستن در کافی شاپ یا انتظار برای پرواز در یک سالن پانسیون لذت ببرند. این جایی است که سفر واقعاً آغاز می شود.

مراقبت از مردم و محیط زیست

در راستای جاه‌طلبی ارتقای رفاه شخصی مسافران، در انتخاب کفپوش موکت برای فرودگاه بین‌المللی بحرین نیز بر اساس احترام زیادی به محیط زیست صورت گرفته است. تمام این کفپوش از موکتی که احیا شده، تولید شده است.(برای حفظ محیط زیست)