چند نکته برای چیدمان مبلمان

مبلمان بخش مهمی از فضای خانه را به خود اختصاص می دهد بنابرین چیدمان مناسب آن به شما امکان می دهد تا از فضای خود استفاده بهتری بکنید.

اندازه گیری

اولین قدم در چیدمان یک فضا اندازه گیری است. با استفاده از یک متر برای اندازه گیری ابعاد اتاق استفاده کنید. یا خیلی ساده قدم خود را اندازه گرفته و اتاق را با قدمهای به هم چسبیده اندازه بزنید. این ساده ترین راه برای فهمیدن اندازه اولیه است.سپس اندازه راهروها پله ها و عرض در ورودی اتاق را اندازه بگیرید.در واقع رد کردن مبلمان جدید از درب ورودی اتاق اولین چالش صاحب خانه است.

مبلمان با اندازه های مختلف را ترکیب کنید

هر وسیله ایی از طول ، عرض و ارتفاع برخوردار است. برای افزودن جذابیت های بصری می توانید از مبلمان هایی با ویژگی های متفاوت استفاده کنید. اگر به دنبال مکانی آرام و ساکت برای استراحت هستید از حجم یکسان برای تمام مبلمانها استفاده کنید.

ایجاد توازن با استفاده از وسایل مشابه

اندازه وسایل نسبت به یکدیگر در مقیاس فضای مورد نظر سنجیده میشود.وسایلی با اندازه مشابه هنگامی که با هم استفاده میشوند احساس سکون بیشتری ایجاد میکنند اما به کار گیری کیفیت های متفاوت از ارتفاع ،عمق و عرض در توازنی از اشیا یک هارمونی در فضا ایجاد خواهد کرد.هنگامی که مقیاس چیدمان صحیح نباشد ، احساس راحتی نخواهید داشت.

 

یک ارتباط سالم

به ارتباط اشیا با یکدیگر که شکلی مطلوب ایجاد کند توازن گفته میشود. دو نوع توازن وجود دارد: متقارن و نا متقارن. تقارن دوجانبه همانند بدن انسان است: دو تا از هر چیز وجود دارد.نامتقارن بودن به عدم توازن اشاره دارد درست مانند اینکه دو شمعدان با اندازه های اندکی متفاوت را در کنار هم قرار دهیم. در حالی که تقارن بسیار آرامش بخش است ، از عدم تقارن برای ایجاد حرکت بصری و جذابیت استفاده میشود.

استفاده از تفکر هنرمندانه

به فضای خود جوری نگاه کنید که یک نقاش به اثری هنری نگاه میکند. نقاشان از برخی ترفندهای بصری برای ایجاد ظاهری عمق در فضا استفاده می کنند که شما هم میتوانید آنها را به کار ببرید. اولین ترفند یک نقاش “مثلث” است. در طراحی داخلی مثلث، قرار دادن دو میز کوچک در دو طرف یک کاناپه و نصب تابلویی بالای کاناپه است.اگر بتوانید این حالت را تصور کنید خواهید دید که تمرکز کمتری در گوشه ها وجود داشته و نقطه راس دید دقیقا در میانه وسطی در بالای تابلو است.

دومین ترفند نقاشان

دومین ترفندی که نقاشان به کار میبرند ایجاد عمق در اثر هنری است که همان مدیوم دو وجهی است. نقاشی ها اغلب دارای نمای نزدیک ، نمای میانی ، نمای دور و نقطه تلاقی هستند. در چهارچوب اتاق خود بایستید. یک صندلی را در زاویه ای در نمای نزدیک خود قرار دهید ، سپس میز میتواند نقش نمای میانی و کاناپه و دیوار پشت آن نقش نمای دور را ایفا کند.وجود یک پنجره میتواند نقطه تلاقی باشد . همچنین میتوان با قراردادن یک اثر هنری در بالای کاناپه نقطه تلاقی را ایجاد کرد.

تفکر کلیتی

چیدمان مبلمان دارای یک کلیت یا شکل معینی است.فضا های مستطیل شکل را میتوان با تقسیم شکل فضا به شکلی دیگر چیدمان کرد. به عنوان مثال یک هال دراز وباریک را متوان به دو بخش با کارایی های متفاوت تقسیم نمود. مثلا نیمی از آن را به کاناپه یا همان قسمت نشیمن و نیم دیگر را به قرار دادن میز ناهار خوری اختصاص داد.این کار به شما کمک میکند از پس فضای مستطیلی به وسیله تقسیم آن به دو فضای مربعی بر بیایید. انسانها در فضاهایی با چیدمان مربع نسبت به فضاهای مستطیل احساس راحتی بیشتری می کنند.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت