نقش موکت در دکوراسیون خانه های لوکس

موکت کفپوشی نرم و انعطاف پذیر است که این روزها طرفداران بیشتری پیدا کرده است. این آشنای قدیمی خانواده ها از دیرباز با سبک و سیاق متفاوتی در خانه ها وجود داشت. شاید یادتان نیاید ولی روزگاری موکت های نمدی طوسی و خاکستری بخشی از دکوراسیون خانه ها به حساب می آمدند. با پیشرفت تکنولوژی و ابداع دستگاه های جدید، طراحی و تولید موکت نیز تغییرات زیادی داشته است. انواع موکت با شکل و شمایل اعجاب انگیزی در بازار به فروش می رسد. موقع انتخاب کفپوش نمی توانید از موکت های مدل جدید ساده بگذرید. انواع موکت در دکوراسیون خانه به عنوان تکمیل کننده نهایی، بیشترین تاثیر را دارد.

موکت را می توانید به صورت سرتاسری روی سرامیک های کف پهن کنید یا اینکه مثل یک قالیچه زیبا، قطعه ای موکت را در پذیرایی و اتاق خواب نصب کنید. مهم اینست که سرمای کف خانه جایش را به گرمایی مطبوع می دهد و حس نرمی و لطافت در موقع راه رفتن را نمی توانید نادیده بگیرید. نصب موکت در آشپزخانه، سالن پذیرایی، موکت اتاق خواب، راهروها و حتی موکت راه پله هم امکان پذیر است. اگر هنوز در تصمیم گیری تردید دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید

فضایی صمیمی با انواع موکت در دکوراسیون خانه

وقتی پای روی کف سرد خانه می گذارید چه احساس دارید؟ طراحی داخلی کار ساده ای نیست و گاهی هزینه های هنگفتی نیز برای آن پرداخت می شود. کفپوش ها مهم ترین المان در طراحی کف ساختمان هستند که روی کل دکوراسیون تاثیر می گذارند. اگر به دنبال احساس راحتی و صمیمیت بیشتری هستید کف خانه را گرم و نرم نگه دارید. به خصوص وقتی سیستم گرمایش از کف نصب نشده باشد حتما خرید موکت پرز بلند برای اتاق خواب توصیه می شود. باور کنید هیچ چیز بدتر از پای گذاشتن روی موزاییک های سرد پس از بیدار شدن از خواب نیست.

موکت در دکوراسیون خانه

تنوع طراحی در بافت موکت این امکان را داده که بتوانید نقش دلخواه تان را انتخاب کنید. موکت های مدل جدید لوکس و خاص هستند. وقتی کل خانه با موکت پوشیده می شود فضا فوق العاده شیک و متفاوت دیده می شود. با کمی خلاقیت و چاشتی جسارت می توان موکت را به نقطه کانونی طراحی تبدیل کرد.  موکت در عین احساس لوکس بودن، راحتی و آرامش را هم در فضای خانه جاری می کند.

احساس امنیت با موکت در دکوراسیون خانه

این ویژگی را پدر و مادرهای جوان بیشتر درک می کنند. وقتی فرزند نوپایی در خانه دارید که مدام در حال دویدن و جست و خیز است نمی توانید در مورد کفپوش ها بی اعتنا باشید. کودکان بارها روی زمین می افتند و در معرض آسیب جدی قرار دارند. حتی اگر کف خانه با سنگ و سرامیک هم پوشانده شده می توانید با نصب موکت پرز بلند در اتاق کودک و یا نصب سرتاسری موکت رول، خانه را ایمن کنید. مهم نیست چقدر هزینه می کنید اولویت با فرزندتان است پس حتما کفپوش های نرم و راحت را انتخاب کنید. الیاف موکت های پرز بلند به هم فشرده، نرم و راحت است و برای اتاق خواب کودکان بسیار مناسب هستند.

خانه با موکت

موکت ها از هر طرح و رنگی که باشند بهترین عایق صوتی به حساب می آیند. اگر در منطقه ای شلوغ و پر سر و صدا زندگی می کنید حتما کف خانه را به طور کامل با موکت کفپوش کنید. موکت هایی با بافت متراکم و درشت تر بیشترین کاهش صدا را ایجاد می کنند. دیگر نگران صدای مزاحم نباشید. در ضمن همسایه ها هم یک خواب راحت را تجربه می کنند. بازی کودکان، صدای بلند تلویزیون و سیستم های صوتی و …. همگی آلودگی صوتی به وجود می آورند. این صداهای بلند و کوتاه را علاوه بر خودتان همسایه ها هم می شنوند پس برای حس نوعدوستی هم که شده از کفپوش های عایق صدا مثل همین موکت های ساده استفاده کنید :))))

رنگ موکت در دکوراسیون خانه

طرح و رنگ دو عنصر مهم در دکوراسیون فضای داخل منازل هستند. در این زمینه موکت ها حرف اول و آخر را می زنند. در انتخاب رنگ موکت سرتاسری دقت کنید کفپوش ها بیشترین تاثیر را در دکوراسیون ایجاد می کنند. رنگی را که بیشتر با حس و حال دکوراسیون هماهنگی دارد، انتخاب کنید. به طور معمول استفاده از رنگ های خنثی در کفپوش موکت بدون ریسک است و مناسب هر خانه ای است. اما با کمی هوشیاری می توان ایرادات فضا را با رنگ موکت پوشش داد. برای مثال کفپوش های رنگ روشن همیشه فضا را بزرگتر نشان می دهند. برای خانه ای نقلی بهترین انتخاب، موکت سرتاسری از رنگ روشن است. اگر طرح روی موکت ساده باشد، فضا بزرگتر دیده می شود.

 

موکت های تیره با طرح های شلوغ تر فضا را لوکس تر نشان می دهند به خصوص اگر جنس موکت از الیاف طبیعی و متراکم باشد. اما ایراد کار اینست که آلودگی ها و لکه ها نیز در میان نقش و نگار موکت پنهان شده و کمتر به چشم می آیند. رنگ های سرد مثل طیف روشن و تیره سبز و آبی در زمینه موکت با خلق دکوراسیون آرام و ملایم، احساس آرامش را به همراه دارند. اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید زنگ های متفاوت را امتحان کنید. برای به وجود آوردن حس صمیمیت در یک پذیرایی بزرگ از موکت پذیرایی با نقوش قرمز تند یا طلایی استفاده کنید. به این ترتیب مهمان ها احساس بهتری خواهند داشت.

نتیجه گیری

موکت در دکوراسیون خانه یکی از اصلی ترین عناصر است با توجه به دوام زیاد و ماندگاری موکت ها بهتر است از قبل در مورد طرح و نقش آن تصمیم بگیرید. با خرید موکت جدید حس و حال خانه هم عوض می شود شاید بد نباشد برای سال جدید، حال و هوای خانه را نیز تازه کنید.