ترکیب رنگ موکت در دکوراسیون داخلی

کف ساختمان به دلیل وسعت زیادی که دارد از مهم ترین سطوح در دکوراسیون داخلی منزل است. هر رنگی که برای کفپوش انتخاب می کنید باید با سایر المان های دکوراتیو هماهنگی داشته باشد. موکت تنوع رنگ زیادی دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش خانگی است. انواع موکت عایق حرارتی و صوتی هستند. انواع موکت و نصب آن  توسط گروه آرتنوس انجام می شود. پوشش کل خانه با موکت رول بیشتر رایج است. به این ترتیب دیگر نگران افتادن کودکان یا بازی و جست و خیز آنان نیستید. الیاف موکت ضربه گیر خوبی هستند و کف ساختمان را گرم و نرم نگه می دارند.

تعجب نکنید چون کلید زیبایی خانه شما زیر پای شماست! پوشش کف ساختمان، چه از نوع فرش باشد، چه موکت و چه پوشش های دیگر، تاثیر بسیاری در زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی محیط خانه شما دارد. شاید شما اخیرا توجه تان به کف اتاق و آنچه زیر پایتان می گذرد جلب شده باشد.

یکی از بهترین گزینه ها برای شما خرید موکت است اما اینکه چه موکتی با چه کیفیت و چه وضعیتی بخرید حائز اهمیت است. شرکت های مختلف تولید کننده، روزانه سطح گسترده ای از انواع موکت را برای زیر پای مشتریانشان تولید می کنند اما قبل از خرید شما لازم دارید تا مزیت موکت و کاربری مناسب موکت در فضا آگاه باشید. اگر شما متخصص طراحی داخلی و دکوراسیون هستید، فروش موکت به عنوان یک رویه مقرون به صرفه و زیبا یکی از پیشنهاد های جذاب شما برای مشتریانتان خواهد بود به شرط آنکه در انتخاب موکت مناسب به آنها به بهترین وجه کمک کنید.

در فضاهایی مثل هتل ها، استفاده از موکت هتلی کاربرد اصلی و مخصوص در پوشش کف ها دارد. طرح و نقش های مجلل با قیمت های مناسب برای چنین استفاده هایی ضروری است. در ادارات فضای کف اتاق لازم است اتمسفر رسمی و اداری را منتقل کند لذا موکت اداری مخصوص یا موکت تایل متناسب با فضا در عین زیبایی این مزیت را همراه خواهد داشت.

در این مقاله اطلاعاتی در خصوص روش های زیباسازی طراحی داخلی خانه، دفتر کار و هتل ها با موکت که کم هزینه باشد و مزیت موکت ها نسبت به سایر پوشش های کف، انواع موکت ( موکت هتلی، موکت اداری، موکت تجاری، موکت خانگی و …) دستورالعمل هایی برای خرید موکت مناسب و همچنین روش هایی برای فروش موکت و پیشنهاد بهترین موکت به خریداران توسط طراحان داخلی ساختمان و خلاقیت با موکت ارائه می شود.

کهنه های دل آزار را با موکت نو عوض کنید!

از قدیم گفته اند که با آمدن نو، کهنه دل آزار می شود. این ضرب المثل برای موکت ها و فرش ها نیز صادق است. پس اگر پوشش کف خانه، اداره یا هتل شما خاطرتان را آزرده کرده، اولین کاری که باید انجام دهید جمع کردن پوشش قدیمی است که باعث خلق خانه ایده آل با موکت می شود . شما میتوانید خلاقیت با موکت کهنه به خرج دهید و از موکت خانه خود که دیگر کهنه و قدیمی شده بهنوان مثال پادری تهیه کنید.

موکت ها با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهند و یا اثر سوختگی و لکه های آلودگی زیبایی سابق را ندارد. گزینه اول شما برای ایجاد تغییر و برخورد با چنین پدیده ای جمع آوری پوشش های قدیمی است. بعد از جمع آوری به دقت به پوشش کف نگاه کنید. ببینید که پوشش بدون موکت کهنه زیباتر نیست؟

اگر پاسخ مثبت بود حتما به فکر خرید موکت نو برای کف اتاقتان باشید. گاهی وقت ها شما از پوشش هایی موقتی استفاده می کنید. در همایش ها و جشنواره ها فرش قرمز فضا با استفاده از موکت های همایشی یا موکت تایل، این پوشش موقتی را ایجاد می کند که در صورت آسیب دیدن و کهنه شدن تعویض با مدل های جدیدتر موکت بهترین راهکار است.

با فرش کردن موکت جدید به عرش زیبایی بروید!

یک راه حل ساده دیگر برای موقعیت هایی که امکان تعویض یا جابجایی پوشش کنونی روی اتاق نیست استفاده از موکت طرح دار جدید یا فرش های با تراکم پایین روی سطوح قدیمی است. موکت های قدیمی ممکن است با چسب به کف متصل باشند و کندن آنها زیر کار را زبر و بد شکل می نماید و یا ممکن است انباری و مکان مناسب برای نگهداری موکت ها را نداشته باشید در این صورت موکت های زیبایی با طرح و نقش های ظریف به اندازه فرش های فانتزی گرانقیمت در زیبایی خانه شما اثر گذار است زیرا توجه همه بینندگان به جای معطوف شدن به نقطه ضعف های موکت قدیمی، زیبایی موکت جدید را می بیند. این اتفاق حتمی است، به شرط اینکه در انتخاب موکت ذوق و سلیقه کافی به خرج دهید.

مبلمان را به بهترین نحو با موکت هماهنگ کنید!

یکی از نکاتی که در استفاده و خرید موکت برای طراحی داخلی حائز اهمیت است، سازگاری و همسان بودن دکوراسیون و عناصر سازنده آن است. تصور کنید قصد دارید داخل فضای دفتر کارتان تغییر اساسی ایجاد کنید. مطمعناً،  لوازم خانه و مبلمان اداری شما به راحتی قابل تغییر نیستند و خریدن پوششی مثل پارکت هم با شرایط اقتصادی شما جور در نمی آید؛ اما اضافه کردن یک موکت با طرح زیبا می تواندمشکل شما را حل کند. در خرید موکت اداری و یا موکت تجاری توجه کنید که مبلمان اداری شما از لحاظ رنگ، ساختار و با موکت جدید سازگار باشد. درباره موکت مسکونی بخوانید.

 

به عنوان مثال اگر مدیر یک دفتر فیلمسازی هستید، طرح هایی انتزاعی برای موکت مناسب است. اگر صاحب دفتر تجاری هستید، به دنبال موکت تجاری باشید که با رنگ های ملایم، حس اعتماد را برای مشتریان شما فراهم کند. سعی کنید مرکز موکت دقیقا با مرکز اتاق و همینطور میز پذیرایی مهمانان یکی باشد. همچنین حاشیه نزدیک دیوار اتاق را خالی از موکت جدید قراردهید. این کار باعث می شود فضای اتاق شما باز تر و زیباتر دیده شود.

 خلاقیت را برای استفاده از موکت به کار گیرید

یکی از کارهای بسیار بسیار تاثیر گذار در ایجاد یک دکوراسیون خاص و فانتزی، آزاد گذاشتن قوه تخیل و اجازه دادن به آن برای فکر کردن بیرون از مرز هاست. وجود تنوع و طرح و نقش های متفاوت برای موکت ها، به طراحان کمک می کند زیباتر به خلق ایده ها بپردازند. به عنوان مثال، برای کف طراحی اتاق کودک، امکان استفاده از طرح های کارتونی مورد علاقه کودک وجود دارد. استفاده از این شیوه فضای اتاق کودک را دلچسب تر و زیباتر خواهد کرد.