موکت تایل مدولار تهیه شده از الیاف پلی آمید

موکت مناسب با برند خود را در دفتر کارتان نصب کنید!!!

با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد تولید و ابداع در صنعت موکت هستیم، امروزه استفاده از موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی بیش از هر نوع موکت دیگری رایج است. موکت های تایل مدولار نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی دارند و سبکی جدیدی که به دکور منزل و ادارات می دهند بدون شک انتخاب بسیاری از افراد در حال حاضر و همچنین در آینده خرید و انتخاب موکت تایل مدولار به عنوان کفپوش جدید می باشد.

موکت تایل مدولار چیست؟

موکت تایل در واقع مانند پازل از تکه های جدا از هم و یا به اصطلاح تایل تشکیل شده است که از نظر هندسی به شکل های مربع، مستطیلی ،مثلث و چند ضلعی طراحی شده است و به همین خاطر به راحتی با چیدن تکه های موکت در کنار هم،  قابل نصب بر روی کف می باشد. همچنین جنس اکثر این گونه موکت ها از پلی آمید می باشد که در حال حاضر از بهترین جنس های این گونه موکت ها در بازار است. پلی پروپیلن نیز می تواند جایگزین خوبی مانند پلی آمید در ساخت موکت مدولار باشد.

 مزایای موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی

هنوز بسیاری از افراد هستند که آشنایی چندانی در استفاده از موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی ندارند و به سراغ موکت های رولی و قدیمی می روند. کافی اطلاعات خود را در مورد مزایای موکت مدولار در دکوراسیون داخلی بالا برده تا  با استفاده از این نوع موکت های نوظهور فضایی شیک و دکوراسیونی مدرن به منزل و اداره خود  دهید. در ادامه مطلب به ذکر برخی مزایای موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی می پردازیم:

مزایای استفاده از موکت مدولار

  • مزیت بزرگ استفاده از موکت مدولار نصب آسان آن است، این موکت به راحتی روی انواع کفپوش ها از جمله کاشی، سرامیک، خاکی، سنگی و …چسبانده و نصب می شود، جهت نصب موکت اغلب اوقات از دو یا چند رنگ استفاده می شود، همچنین طرح شطرنجی را نیز به راحتی می توان با چیدن دو رنگ متضاد به عنوانی طرحی بسیار زیبا پیاده کرد. نصب راحت موکت مدولار به آسانی میسر است و نیاز به تبحر خاصی ندارد، در بازار انواع موکت مدولار را هم چسب دار و هم بدون چسب، می توان تهیه و نصب کرد.
  • موکت های مدولار همانطور که ذکر شد از قطعات کوچکی مانند پازل تشکیل شده است بنابراین حمل و نقل ان بسیار راحت است و مانند موکت های قدیمی و رولی به سختی جا به جا نمی شود.
  • تعویض آسان موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی بدون شک از ویژگی های منحصر به فرد این گونه موکت ها است. بدین صورت که تایل های خراب را جدا کرده و تایل جدید به راحتی جایگزین می شود، اما در موکت های رولی بعد از اینکه قسمتی از موکت دچار پارگی و یا به هر دلیلی خراب می شد، باید کل موکت تعویض می شد.
  • موکت های تایلی برای هر ابعاد دلخواهی قابل سفارش است، برخی از منازل و یا ادارات دارای نواقصی از لحاظ متراژ می باشند که استفاده از موکت مدولار در این فضا ها نیز مشکلی ندارد.

اغلب طراحان دکور در استفاده از موکت های قدیمی، نمی توانستند ایده و خلاقیت جدیدی در تغییر کلی دکوراسیون ایجاد نمایند، اما در حال حاضر با آمدن موکت های مدولار، دست طراحان در پیاده کردن ایده های دلخواه خود برای کفپوش بسیار باز شده است و در دکوراسیون خیلی منازل و ادارات شاهد جلوه زیبا و هنری انواع موکت های تایل مدولار به عنوان کفپوش هستیم.

 

نکات مهم در هنگام خرید موکت تایل مدولار

با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که انواع موکت های تایل مدولار در دکوراسیون داخلی دارند و سبکی جدیدی که به دکور منزل و ادارات می دهند بدون شک انتخاب بسیاری از افراد در حال حاضر و همچنین در آینده خرید و انتخاب موکت تایل مدولار به عنوان کفپوش جدید می باشد. اما بهتر است قبل از خرید از مسائل و نکاتی که هنگام خرید و انتخاب لازم است بدانید، آگاهی داشته باشید تا حداکثر رضایت را کسب نمایید:

  • چنانچه محلی که می خواهید از موکت مدولار برای آن استفاده نمایید از متراژ و فضایی کوچک برخوردار است بهتر است از طرح های ساده و رنگ های روشن این موکت استفاده نمایید، چرا که طرح های شلوغ و متنوع و رنگ های تیره تر در موکت مدولار، باعث کوچکتر به نظر آمدن فضای مورد نظر شما خواهد شد.
  • همچنین اگر برای اماکن شلوغ و پر رفت و آمد می خواهید از موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی ان استفاده نمایید، حتی الامکان سعی نمایید از رنگ های تیره بهره بگیرید تا کمتر احتیاج به نظافت و تمیز کردن داشته باشد، همچنین از نظر الیاف نیز باید درای مقاومت بسیار بالایی باشد تا در چنین محیط هایی دوام لازم را داشته باشد.
  • توجه به ظرافت و تراکم الیاف موکت تایل مدولار بسیار مهم است چرا که هر چه تراکم موکت بیشتر باشد از استقامت بیشتری نیز برخوردار است.
  • موکت مدولار دارای طرح های مختلفی است و علاوه بر آن نوع ایرانی و خارجی این موکت در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به ویژگی مورد نظر خود انواع موکت مدولار ایرانی و یا خارجی را انتخاب نمایید.
  • برای قسمت های خاصی از فضا ها، مانند راه پله ها، انتخاب موکت مدولار توصیه نمی شود، چرا که با توجه به باریک بودن و متراژ کم پله ها، امکان جا به جایی موکت وجود دارد و باعث ایجاد مشکلاتی در رفت و آمد خواهد شد.
  • در هنگام انتخاب و خرید موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی، به داشتن ضمانت نامه توجه نمایید، و برای این امر حتما از مراکز عرضه و فروش معتبر اقدام به خرید موکت تایل مدولار نمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل امکان دریافت خدمات پس از فروش را داشته باشید.
  • اما بعد از خرید موکت تایل مدولار توجه داشته باشید چنانچه پازلی از موکت آلوده شد،بعد از نظافت و شستشو آن را سریعا خشک نموده و سر جایش نصب و قرار دهید، چرا که در صورت خالی ماندن فضای بین موکت ها، امکان نفوذ آلودگی ها به سطح زیرین سایر پازل ها وجود دارد.
  • همچنین موکت مدولار را به وسیله جاروبرقی می توانید به راحتی تمیز و نظافت نمایید.
موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت