موکت؛ عایق مناسب صدا در هتل ها

سبک دکوراسیون مونوکروم اتاق خواب

حتماً شما هم صدای آزار دهنده راه رفتن مهمانان در راه روی هتل یا حتی طبقات بالایی اتاق خود را شنیده‌اید.

اغلب کف‌پوش‌های چوبی، سنگی یا کاشی به این سروصداها بال و پر داده است.

ممکن است باعث بیشتر شدن آن‌ها نیز بشوند.

بر خلاف کف‌پوش‌های ذکر شده، خرید موکت هتلی انتخابی عاقلانه جهت ساکت کردن چنین صدایی است.

در نتیجه بیشتر هتل‌ها در بخش‌هایی از اتاق‌ها و همچنین راه روهای خود از موکت و فرش‌هایی متناسب با فضا استفاده می‌کنند تا بهترین عایق صدا را برای آسایش مهمانان فراهم کرده باشند.

موکت به عنوان عایق صوتی

صدا توسط لرزش مولکول های هوا منتقل می شود. ;بنابراین، اگر محیط شما با سطوح سخت احاطه شده باشد، اصوات دوباره به داخل محیط بازتاب می شود.

به همیندلیل موکت عایق صوتی بسیار موثری است.

الیاف جداگانه ، نخ ها و لایه های زیرین دارای رزونانس مختلفی هستند که سبب جذب صدا می شوند. از این نظر موکت های تافتینگ یا موکتهای پرز بلند آرتنوس بسیار موثر هستند، زیرا میلیون ها فیبر در هم تنیده، نخ های مستحکمی را تشکیل داده اند.

یک منطقه از موکت دارای طیف وسیعی از طول، قطر ، نقاط خالی و پیچ و تاب را شامل می شود که به موکت این امکان را می دهد تا صداها را در فرکانس وسیع تری جذب کند و علاوه بر عایق صوتی عایق گرما و سرما هم باشد.

به طور معمول ، موکت انعکاس صدا را تا 35٪ کاهش می دهد. با این حال ، آزمایش موکت های تافتینگ آرتنوس از جنس های مختلف ، میانگین کاهش نویز 46٪ را ایجاد می کند.

 توجه به این نکته ضروری است که اگر لایه زیرین موکت ضعیف باشد، جذب صدا کمتر خواهد بود. ترکیب نهایی برای جذب سر و صدا یک موکت تافتینگ نرم و بادوام با زیرپوش نمدی قطور است. همچنین موکت های کات (یکی از انواع بافت موکت) به دلیل طبیعت بازتر سطح آن، از موکت های لوپ (یکی از انواع بافت موکت) عایق صوتی بهتری هستند.

علاوه بر سر و صدای کلامی ، سطح نیز صدا ایجاد می کند . سر و صدای سطحی در اتاق مانند صدای پا ، افتادن اشیاء و حرکت مبلمان و بسیاری فعالیت های دیگر که آزار دهنده است .

سطوحی که با کاشی یا سرامیک پوشانده شده اند 7 تا 12 برابر بیشتر از سطح موکت ایجاد صدا می کنند نتیجه آنکه موکت به گونه بسیار موثری نویز را کاهش می دهد و باعث جذب و از بین رفتن صدا می شود.به طور کلی، با کاهش سطح سر و صدا ، موکت های آرتنوس، آکوستیک اتاق را بهبود می بخشد، خواه در یک مکان عمومی باشد یا در منزل شما.

قابلیت درک گفتار افزایش می یابد و ساکنان بجای سعی برای بلندتر کردن صدا با مکالمه ، با آرامش صحبت می کنند.

موكت فقط برای ایجاد یه فضای لوكس و مدرن نیست،یكی از ویژگی های خاص این كفپوش كم كردن صداست.

كفپوش های دیگر صداهای بیشتری از خور رد میكنند مثل بازی كردن،راه رفتن،صدای موسیقی…….

موكت ضربه ها و لرزش های وارد شده به ساختمان را به خود جذب میكند.

آرشا کلاب