نحوه نصب چمن مصنوعی روی سیمان

اجرای پروژه ی چمن مصنوعی واقع در زمین ورزشی آقای تقی پور_آستارا

چمن مصنوعی یکی از انواع کفپوش های محبوب موجود در بازار که این روزها بسیاری از افراد متقاضی خرید آن هستند. این کفپوش می تواند برای هر مکانی اعم از کف حیاط، ورودی ساختمان ها، بالکن و پاسیو و یا حتی زمین های چمن مورد استفاده قرار گیرد. یکی از سوالات رایجی که برای خریداران پیش می آید این است که نحوه نصب چمن مصنوعی روی سیمان یا مکان های سخت چگونه است؟ اگر شما می دانید که نصب چمن مصنوعی روی سیمان با نصب چمن مصنوعی روی باغچه و یا مکان های نرم متفاوت است، به شما تبریک می گوییم. اما به هر حال برای اینکه چمن مصنوعی به درستی روی سیمان نصب شود، باید به یک سری اصول که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید.

نحوه نصب چمن مصنوعی روی سیمان

چمن مصنوعی مانند موکت های رولی (چمن مصنوعی موکتی) طراحی شده اند که به راحتی روی زمین پهن و نصب می شوند. این روزها بسیاری از افراد برای بهره مندی از مزایای نصب چمن مصنوعی، از چمن های مصنوعی در محیط های مختلف استفاده می کنند. اما پس از خرید چمن مصنوعی، به اولین چیزی که باید توجه داشته باشید این است که سطح مورد نظر شما برای نصب چمن مصنوعی چیست؟ نحوه نصب چمن مصنوعی بر روی سطوح سخت و یا نرم کاملا با هم متفاوت است.

برای نصب چمن مصنوعی روی سیمان، باید به اصول نصب چمن مصنوعی روی سطوح سخت توجه داشته باشید. سیمان جزء سطوح سخت بوده که نصب چمن مصنوعی روی آن ساده است. حتی اگر با در نظر گرفتن نکات این مقاله، مراحل نصب را انجام دهید خیالتان از بابت نتیجه کار راحت خواهد بود.

زیرسازی برای نصب چمن مصنوعی روی سیمان

اولین مرحله برای نصب چمن مصنوعی روی سیمان، زیرسازی محیط سیمانی است. به طور کلی، برخی از محیط ها به دلیل داشتن بافت نرم نیاز به زیرسازی مناسب دارند تا بتوان چمن مصنوعی را روی آن ها کاشت؛ اما محیط های سیمانی به دلیل داشتن بافت سخت، نیازی به زیرسازی ندارند. نه تنها کف های سیمانی بلکه کف های مقاوم دیگری مانند بتن، سرامیک و سنگ نیز شامل سطوحی می شوند که برای نصب چمن مصنوعی روی آن ها، نیازی به زیرسازی نیست.

چمن مصنوعی

البته این بدین معنی نیست که شما نباید سطح مورد نظر را برای نصب چمن مصنوعی آماده کنید. سطح سیمان باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه گرد و خاک و آلودگی باشد. در صورتی که آلودگی و یا زباله روی سطح سیمان ریخته شده باشد، ممکن است نتوانید سطح زمین را با چمن مصنوعی بپوشانید. پس از آماده کردن سطح زمین، می توانید مراحل مربوط به نصب چمن مصنوعی را انجام دهید.

چمن مصنوعی باشگاه ورزشی و پسر بچه در حال بازی فوتبال

مراحل نصب چمن مصنوعی روی سیمان

بسیاری از افرادی که قصد نصب چمن مصنوعی روی سیمان را دارند، تا حدودی با اصول نصب این چمن های مصنوعی آشنا هستند. با این حال در نظر گرفتن مراحل نصب این چمن ها روی سیمان می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با اصول نصب چمن مصنوعی روی سیمان آشنا کنیم.

مرحله اول؛ زیرسازی و آماده سازی

در مرحله اول لازم است که سطوح برای نصب چمن مصنوعی آماده شوند. همانطور که اشاره کردیم، سیمان نیازی به زیرسازی ندارد. ولی اگر نیاز به اجرای سطوح شیب دار برای چمن مصنوعی دارید، باید سطح را آماده کنید.

مرحله دوم؛ پهن کردن

در این مرحله لازم است که پس از خرید چمن مصنوعی، آن را روی زمین سیمانی پهن کنید. برای نصب چمن مصنوعی روی سیمان، باید حتما چمن مصنوعی را تا نزدیکی دیوار پهن کنید تا لبه های کار کمی برآمده شوند. در این صورت الگوی برش مشخص می شود. اگر محیط مورد نظر شما بزرگ است و عرض چمن مصنوعی، جوابگوی نصب یکدست این چمن ها را نمی دهد. حتما به بافت چمن های مصنوعی توجه داشته باشید. چرا که اگر به درستی تکه های چمن مصنوعی را در کنار هم قرار ندهید، ممکن است چمن های مصنوعی دارای ظاهر تیره و روشنی باشند.

مرحله سوم؛ برش چمن مصنوعی

در مرحله دوم لازم است که بر اساس تکه های اضافی، اطراف چمن های مصنوعی بریده شوند. برش های طولی و عرضی که طبق الگو روی چمن مصنوعی داده می شوند، باید بسیار دقیق باشند. در این صورت چمن مصنوعی طراحی شده، با دقت زیادی در محل مورد نظر نصب خواهد شد.

مرحله چهارم؛ چسباندن چمن مصنوعی

پس از اینکه مراحل برش چمن مصنوعی به صورت دقیق انجام شد، نوبت به چسباندن چمن مصنوعی می رسد. این چمن ها می توانند به راحتی پشت و رو شوند تا با چسب و قلم مو روی آن ها را چسب بزنید. بهتر است که از چسب های مخصوص چمن مصنوعی برای چسباندن این چمن ها استفاده کنید. چسب های پلی اورتان، بهترین مدل از چسب برای نصب چمن مصنوعی هستند.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه چسب روی چمن مصنوعی خشک می شود. در این زمان است که می توانید مراحل نصب چمن مصنوعی روی سیمان را انجام دهید. سعی کنید که فشار زیادی را به لبه های برش خورده وارد کنید تا چمن روی سطح سیمانی بچسبد. معمولا افراد متخصص توصیه می کنند که افراد از روش چکش زنی برای چسباندن چمن مصنوعی روی سیمان استفاده کنند.

مرحله پنجم؛ برش اضافه های چمن مصنوعی

اگر به طور دقیق چمن های مصنوعی را برش زده باشید، نیازی به انجام این مرحله ندارید. ولی به هر حال ممکن است پس از نصب چمن مصنوعی روی چمن مصنوعی شاهد یک سری لبه های اضافه چمن مصنوعی باشید که می توانند چمن مصنوعی را ناصاف نشان دهند. می توانید با کاتر مخصوص این لبه های اضافه را برش بزنید تا در نهایت، چمن مصنوعی به درستی در محل مورد نظر جای بگیرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد نحوه نصب چمن مصنوعی روی سیمان صحبت کردیم. اگر قصد داشته باشید این چمن ها را روی سطوح سیمانی صاف نصب کنید، شاید نیازی به دریافت کمک نداشته باشید. اما اگر حوصله نصب چمن مصنوعی را ندارید و یا فضای مورد نظر شما بزرگ است، می توانید از خدمات تخصصی برای نصب چمن های مصنوعی استفاده کنید.

موکت خارجی
موکت اروپایی
چمن مصنوعی
موکت سالن آمفی تئاتر
موکت اداری
موکت هتلی
موکت مسکونی
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت