نحوه ی طراحی موکت

در ویدیویی که پیش روی شماست، شما نحوه ی طراحی و رنگ آمیزی موکت را میبینید.

در این ویدیو خواهید دید:

 چگونه یک دیزاینر طرح موکت مورد نظر را در کامپیوتر طراحی میکند و سپس طرح را به ماشین چاپ میدهد و یک نمونه از طرح خود آماده میکند تا برای تولید در متراژ بالا، بررسی شود.

ماشین آلات موکت بافی چگونه عمل میکنند؟

در تولید موکت چندین ماشین متفاوت استفاده می شوند تا موکت به روند بافت نزدیک شود.

ابتدا ماشین مخصوصی الیاف مورد نیاز برای تولید موکت را تبدیل به الیاف متراکم و پیوسته می کند. این الیاف توسط ماشین آلات دیگری ریسندگی شده و به رنگ های دلخواه در می آیند. بعد از آن نخ برای تولید موکت آماده شده و وارد مرحله دیگری می شود.

بافت موکت

در این مرحله نخ آماده تبدیل شدن به موکت است. سطح گونی بافتی به عنوان کف موکت وارد ماشین تولید شده و همزمان سوزن های دستگاه تمام الیاف را در سطح گونی شکل فرومی کنند. در این صورت بافتنی کوک مانند در سطح موکت ایجاد می شود.

طرح زنی موکت

بعد از آنکه موکت در طول بسیار زیاد و در عرض های ۲ ، ۳ و ۴ متری آماده شد ، نوبت به طرح زنی بر روی سطح موکت است. در این مرحله غلتک های با شکل های مختلف بر روی سطح موکت طرح ایجاد می کنند.

با توجه به اینکه الیاف و فیبر موکت از نوع مصنوعی هستند و فشار زیادی توسط غلطک های طرح بر موکت ایجاد می شوند ، طرح ها شکل می گیرد.

در این مرحله بافت موکت توسط ماشین آلات بافت موکت به اتمام رسیده است و ماشین آلات دیگری برای برش ، لوله کردن و شستشوی موکت استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *