اصول مهم در طراحی دفتر کار شامل چه مواردی است؟

موکت اداری آرتنوس

دفاتر کاری شبیه یکدیگر نیستند و هرکدام نیازهای خاص خود را برای طراحی دکوراسیون دارند. با این حال، اصلی‌ترین اصول طراحی دفتر کار برای تمام دفاتر یکسان است. این اصول توسط متخصصان شرکت طراحی داخلی توصیه شده و رعایت آن‌ها باعث مدیریت فضا، افزایش بهره‌وری کارمندان و زیباترشدن محیط کار شما می‌شود.

طراحی دقیق یک دفتر کار مزایای زیادی را برای شرکت‌ها و ادارات به‌همراه دارد و اصول اصلی آن عبارت‌اند از:

  • فضا: فضا شامل دیوارها، سقف، کف و ستون‌ها می‌شود و ایجاد تعادل بین این عناصر، نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی برعهده دارد.
  • خطوط: خط‌های افقی، عمودی و مورب از نظر روان‌شناسی روی کارمندان و مراجعه‌کنندگان تأثیر می‌گذارند. به همین خاطر، طراحی دقیق این خطوط باعث هدایت نگاه افراد و همین‌طور ایجاد آرامش در محیط می‌شود.
  • فرم: شکل کلی دفتر کار و اشیائی که در آن قرار می‌گیرند، فرم فضای کار را مشخص می‌کنند. استفاده‌ی متناسب از اشکال هندسی و فرم‌های دایره‌ای در کنار یکدیگر، تأثیری مثبت را بر روحیه‌ی کارمندان می‌گذارد.
  • نور: نوری که از پنجره‌ها به داخل می‌آید و همین‌طور لامپ‌ها و چراغ‌هایی که استفاده می‌کنید، حال‌وهوای محیط دفتر کار شما را مشخص می‌کنند. بنابراین، در طراحی صحیح دکوراسیون باید به نور طبیعی و مصنوعی، به‌طور همزمان توجه شود تا بهترین نتیجه‌ی ممکن به دست بیاید.
  • رنگ: انتخاب صحیح رنگ دفتر کار باعث می‌شود که محل کار شما بزرگ‌تر به نظر برسد و همین‌طور جلوی خستگی کارمندان را گرفته و بهروه‌وری آن‌ها را بالا می‌برد.
  • بافت: استفاده از بافت متناسب با نوع فعالیت کاری و فضای کلی دفتر کار، احساس خوشایندی را در افراد ایجاد کرده و می‌تواند فضا را عمیق‌تر نشان دهد. بنابراین، با توجه به شکل کلی دفتر کار، می‌توانید از انواع کفپوش اداری و بافت دیوار، مانند پارتیشن شیشه‌ای، استفاده کنید.

دفتر کار شیشه ‌ای چیست؟

منظور از طراحی دفتر کار شیشه ای، استفاده از پارتیشن‌هایی از جنس شیشه به‌جای دیوارهای سنتی است. اگرچه دیوارهای شیشه‌ای را می‌توان در اماکن مختلفی مانند خانه، مدرسه و … استفاده کرد اما پرکاربردترین استفاده‌ی آن‌ها برای طراحی دفتر کار شیشه ای است. استفاده از شیشه برای ساخت پنجره، از گذشته رایج بوده و مزایایی مانند هزینه‌ی کم، شفافیت و … را به‌همراه داشته است. این مزایای گسترده باعث شد که طراحان دکوراسیون داخلی به فکر استفاده از شیشه‌های مقاوم‌تری برای ساخت دیوارها بیفتند.

در واقع پارتیشن‌های شیشه‌ای دیوارهای شفافی هستند که دفتر کار شما را از سایر بخش‌های یک اداره و یا شرکت مجزا می‌کنند. دیوارهای شیشه‌ای، بدون اینکه جلوی دید را بگیرند، فضاهای داخلی را از یکدیگر جدا کرده و امکان استفاده‌ی حداکثری را از فضای موجود فراهم می‌کنند.

دفتر جدید دیجی کالا_موکت آرتنوس

استفاده از دفتر کار شیشه ‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی دفتر کار شیشه ای و مزایای منحصربه‌فرد آن، باعث شده است که در سال‌های اخیر مورداستقبال بسیاری از شرکت‌ها و ادارات قرار بگیرد. استفاده از دفتر کار شیشه‌ای ویژگی‌های زیادی را برای شما به‌همراه خواهد داشت. به همین خاطر، در این بخش به مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی دفتر کار شیشه ای خواهیم پرداخت.

مقرون‌ به ‌صرفه بودن

اگر در حال راه‌اندازی یک دفتر کار جدید هستید و یا اینکه دفتر کار فعلی خود را بازسازی می‌کنید، طراحی دفتر کار شیشه‌ای برای شما ارزان‌تر از دیوارهای سنتی تمام خواهد شد. نصب دیوارهای شیشه‌ای نیاز به ساخت‌و‌ساز خاصی ندارد و به آسانی انجام می‌شود. بنابراین، نه‌تنها هزینه‌های ساختن دیوار کمتر می‌شود بلکه مدت‌زمان تعطیلی اداره را برای نصب دیوارها، کاهش خواهد داد.

از سوی دیگر، دفتر کار شیشه‌ای شفاف است و این مسئله باعث می‌شود که هزینه‌های موردنیاز برای نورپردازی کمتر شود. در ضمن، اگر دفتر کار شما به تغییر دکوراسیون نیاز داشته باشد، امکان جابه‌جایی دیوارهای شیشه‌ای وجود دارد.

جریان پیداکردن نور

اکثر مردم از اتاق‌های تیره و تاریک بیزارند و دوست دارند که محیط کار و زندگی‌شان سرشار از نور باشد. برخلاف دیوارهای سنتی که فضا را مسدود و تاریک می‌کنند و امکان عبور نور را می‌گیرند، دیوارهای شیشه‌ای شفاف هستند و جریان نور را در کل شرکت و اداره فراهم می‌کند. این مسئله نه‌تنها هزینه‌ی برق مصرفی را کاهش می‌دهد بلکه محیطی شادتر را ایجاد کرده و بهره‌وری کاری را بالا می‌برد.

 

افزایش زیبایی محیط

برداشت اولیه‌ مشتریان و مراجعه‌کنندگان در شکل‌گیری نگاه آن‌ها به برند شما و تصمیم‌گیری نهایی‌شان بسیار تأثیرگذار است. دیوارهای شیشه‌ای ظاهری شیک و زیبا به دفتر کار شما می‌بخشند و هر مراجعه‌کننده‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این، طراحی دفتر کار شیشه ای روشی مدرن برای صورت‌بندی محیط‌های کاری است و باعث می‌شود که در نگاه مشتریان، شرکتی به‌روز، مدرن و آینده‌نگر به‌ نظر برسید.

موکت خارجی
موکت اروپایی
Lawn
موکت سالن آمفی تئاتر
Office
Hospitality
Residential
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت