رنگ‌هایی که ما در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنیم، تاثیر مستقیمی بر روی خلق و خوی و روحیات ما دارند. همین موضوع دلیلی است تا به این نکته توجه داشته باشیم که رنگ‌ها در زندگی ما نقش موثری را ایفا می‌کنند. اگر شما قصد خرید موکت را دارید باید علاوه بر انتخاب طرح و جنس، در انتخاب رنگ موکت نیز توجه لازم را داشته باشید. اگر شما برای انتخاب  موکت منزل به رنگ توجه نداشته باشید باعث می‌شود که بعد از مدتی دچار دلزدگی شوید و همچنین تعادل محیط خانه شما به هم بریزد. برای انتخاب صحیح، درست و هوشمندانه علاوه بر توجه به سلیقه شخصی باید توجه لازم را بر رنگ و تاثیری که بر محیط شما می‌گذارد را داشته باشید.

دسته بندی رنگ‌ها

اثر رنگ‌ها ممکن است در برخی فردی و در دیدگاه اشخاص مختلف، متفاوت باشد. در حالت کلی اگر بخواهیم تاثیر رنگ‌ها را یک معنای واحد جهان بیان کنیم به سه دسته رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیح هر کدام از این دسته‌ها می‌پردازیم.

رنگ‌های گرم

اصولا رنگ گرم به رنگ‌هایی از طبیعت گفته می‌شود که بتوانند حس گرما را انتقال دهند. این طیف از رنگ‌ها، گرمای خورشید و آتش را به خوبی یادآوری می‌کنند که این یادآوری باعث می‌شود که حس جنب و جوش، شادابی و سر زندگی به خوبی منتقل شود.

رنگ‌های گرم رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای را در بر می‌گیرد. در حالت کلی می‌توانیم این نکته را بیان کنیم که رنگ‌هایی که طیفی از رنگ قرمز باشند جز دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند. خصوصیتی که رنگ‌های گرم دارند این است که نشاط و شادابی و حس پویایی را به خوبی القا می‌کنند همین باعث می‌شود که استفاده از این رنگ‌ها در  موکت، چشمان زیادی را به خود جلب کند. لازم به ذکر است .که این نکته را نیز بیان کنیم که به رنگ‌های گرم، رنگ‌های پیشرو نیز می‌گویند.

استفاده از رنگ قرمز برای  موکت

میتوان گفت رنگ قرمز یکی از رنگ‌هایی بحساب می‌آید که انرژی زیادی را منتقل میکند. استفاده از این رنگ برای موکت باعث می‌شود فضا کوچک‌تر و صمیمی‌تر به نظر رسد. این به معنای این است که باید در انتخاب  موکت رنگ قرمز در فضاهای کوچک احتیاط کنید. رنگ قرمز باعث زیاد شدن اشتها و افزایش انرژی می‌شود، پس بهتر است  موکت رنگ قرمز را برای اتاق نشیمن و یا آشپزخانه استفاده کنید.