ترند شدن موکت های Eco-Chic

ترند شدن موکت های اکو_شیک در سال 2023


این موکت های به دلایل زیر خیلی مورد توجه قرار گرفته اند:

  • مواد تشکیل دهنده ی آن ها پایدار و سازگار با محیط زیست است.
  • رنگ های خنثی و بافت های طبیعی در آن ها وجود دارد.
  • به روش های تولید سازگار با محیط زیست تولید میشوند و دارای انواع گواهینامه های حمایت از محیط زیست هستند.

مواد پایدار و سازگار با محیط زیست

مواد پایدار و سازگار با محیط زیست یک روند رو به رشد در طراحی موکت هستند، زیرا مصرف کنندگان بیشتری به دنبال راه هایی برای سازگاری با محیط زیست هستند. این موکت ها از موادی ساخته می‌شوند که تأثیر کمی بر محیط‌زیست دارند و قابل تجدید هستند، مانند بامبو، کنف و بطری‌های پلاستیکی بازیافتی.

علاوه بر این، بسیاری از موکت های سازگار با محیط زیست با استفاده از روش های تولید سازگار با محیط زیست ساخته می شوند. این موکت ها نه تنها به در آینده‌ بادوام‌تر  هستند، بلکه یک گزینه کفپوش شیک و راحت برای صاحبان خانه ها و ادارات و هتل ها و … به شمار می آیند.

رنگ های خنثی و بافت های طبیعی

رنگ های خنثی و بافت های طبیعی از دیگر گرایش های محبوب در سبک های موکت های اکو شیک هستند. این موکت ها دارای رنگ های نرم و طبیعی مانند بژ، مایل به قرمز و خاکستری هستند که پس زمینه ای آرام و خنثی در اتاق ایجاد می کنند.

بافت‌های طبیعی مانند جوت، سیزال و علف‌دریایی نیز در سبک‌های موکت اکو شیک محبوب هستند، زیرا بافتی ارگانیک به آن اضافه می‌کنند و حسی دنج و راحت ایجاد می‌کنند.

ترکیب رنگ‌های خنثی و بافت‌های طبیعی فضایی گرم و جذاب را ایجاد می‌کند و این فرش‌ها را به انتخابی عالی برای صاحب‌خانه‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال گزینه‌ای برای کفپوش‌های پایدار و شیک هستند.

سایر ترندهای محبوب موکت

به غیر از این ترندهایی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، برخی از طرح های محبوب برای موکت نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

  • الگوهای هندسی
  • استفاده از ترکیب بافت و بافت
  • طرح های مینیمالیستی و طرح های رنگی تک رنگ

الگوهای هندسی

نقوش هندسی یکی از طرح های محبوب موکت است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این الگوها دارای خطوط، اشکال و زوایای تمیز هستند و می توانند از طرح های ساده و مینیمالیستی تا الگوهای پیچیده تر و چند وجهی متغیر باشند.

طرح‌های هندسی می‌توانند حسی مدرن و شیک را به هر اتاقی اضافه کنند و می‌توانند با دیگر طرح های موکت مانند موکت های بافت دار و طرح‌های رنگی تک رنگ ترکیب شوند. این الگوها همچنین می‌توانند برای تناسب با طرح رنگ و سبک خاص یک اتاق سفارشی شوند و آنها را به گزینه‌ای همه کاره برای دکوراسیون منزل تبدیل کند.

علاوه بر این، الگوهای هندسی در انواع مواد و بافت‌ها، از جمله گزینه‌های پایدار و سازگار با محیط زیست، در دسترس عموم هستند که این امکان را برای طراحان داخلی فراهم تا هر آن چه را که به ذهنشان می رسد از کفپوش، به اجرا در بیاورند.

استفاده از ترکیب بافت

استفاده از ترکیب بافت یکی از ترندهای محبوب موکت در بازار فعلی است. موکت ها با بافت های مختلف در هر فضایی جلوه ای منحصر به فرد و چشم نواز ایجاد می کنند.

این ترند بافت های مختلف را در یک فرش منفرد  ظاهری جالب و ابعادی نو ایجاد می کند. این رویکرد می تواند عمق، گرما و جذابیت را به اتاق اضافه کند، بدون اینکه موکتتان طرح شلوغی داشته باشد!

همچنین از بافت برای بهبود طرح کلی موگت استفاده می شود. به عنوان مثال، یک موکت طرح دار هندسی می تواند بافت برجسته ای داشته باشد تا جلوه ای سه بعدی ایجاد کند، یا یک موکت مخملی می تواند برای راحتی بیشتر، بافت پرزدار داشته باشد.

از ترکیب بافت های مختلف در یک اتاق نیز می توان برای ایجاد یک طراحی منسجم استفاده کرد. به عنوان مثال، یک موکت مخملی را می توان با یک موکت برجسته بافت دار یا یک موکت بافته شده را می توان با یک موکت پرزدار ست کرد. ترکیب بافت ها جذابیت بصری ایجاد می کند و باعث می شود فضا جذاب تر و راحت تر شود.

موکت خارجی
موکت اروپایی
Lawn
موکت سالن آمفی تئاتر
Office
Hospitality
Residential
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت