درباره ی موکت مولتی لول چه میدانید؟

پای کودک روی موکت

موکت مولتی لول دارای بافت لوپ پایل است. به سطح رویی موکت پایل گفته می‌شود. منظور از سطح رویی موکت همان سطح بالایی موکت است که آن را می‌بینیم، و هنگام رفت و امد پا با سطح رویی موکت تماس پیدا می‌کند. تفاوت در فرایند ساخت موکت‌ سبب شده تا پایل یا همان سطح رویی انواع مختلف موکت با یکدیگر متفاوت باشد.

موکت انواع مختلفی دارد از جمله انواع مختلف موکت می‌توان به موکت کات و موکت لوپ اشاره کرد. فرایند تولید موکت شامل حرکات رفت و برگشتی است. حرکت رفت و برگشتی هنگام تولید موکت سبب می‌شود تا بافت آن حلقه‌ای شود. موکت‌های مولتی لول طرح‌های متنوع کاشی واری دارند‌. این نوع موکت بیشتر برای مکان‌های پر رفت و آمد پیشنهاد می‌شود. ویژگی مثبتی که سبب محبوبیت بیشتر این نوع موکت شده، تمیز شدن آسان آن است‌.

 

“سادگی” همان چیزی است که بنیان اصلی سبک دکوراسیون مینیمال « Minimal Decoration Style » را تشکیل می دهد. برخی از کارشناسان، سبک مینیمالیستی را نوعی طراحی داخلی مدرن می دانند، که بر عملکرد و هماهنگی عناصر مختلف در فضا تأکید دارد و به هم ریختگی یا عناصر طراحی غیرضروری را کاهش می دهد تا فضایی راحت و آرامش بخش را تداعی کند.

موکت مولتی لول

همه انواع موکت از حرکات رفت و برگشتی ساخته می‌شوند. رفت و برگشتی بودن حرکات حین ساخت موکت سبب می‌شود تا بافت آن حلقه‌ای شود. در برخی از انواع موکت این بافت حلقه‌ای به شکل حلقه، گره یا لوپ باقی می‌ماند. به چنین موکت‌هایی که سطح رویی یا همان پایل آنها حلقه‌ای است لوپ پایل گفته می‌شود. موکت مولتی لول یکی از انواع موکت لوپ پایل است.

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی موکت مولتی لول بپردازیم.

از موکت‌های لوپ پایل تحت عنوان موکت لوپ پایل بالا و پایین نیز یاد می‌شود. موکت لوپ پایل طرح‌های مختلف و زیبایی دارد که این طرح‌ها با استفاده از الیاف کوتاه و بلند بر روی موکت ایجاد می‌شوند. به کار بردن الیاف یا همان حلقه‌های کوتاه و بلند در ساخت موکت لوپ پایل علاوه بر ایجاد ظاهری خاص و زیبا سبب نرمی و لطافت سطح موکت نیز می‌شود.

سطح رویی این نوع موکت به نحوی است که سبب می‌شود تا در هر بار پهن کردن موکت شکل خاص و متفاوتی به خود بگیرد. علت تفاوت سطح موکت در هر بار پهن کردن این است که الیافی که در سطح رویی موکت قرار دارند در هر بار پهن کردن در جهت متفاوتی قرار می‌گیرند. این جهت گیری متفاوت الیاف سبب ایجاد طرح‌های زیبایی روی موکت می‌شود‌. همانطور که گفته شد برای تولید موکت مولتی لول از الیاف کوتاه و بلند استفاده شده است. علت نامگذاری موکت مولتی لول هم استفاده از این الیاف کوتاه و بلند برای ساخت این نوع موکت است. 

نحوه تمیز کردن موکت مولتی لول

یکی از مهمترین ویژگی‌ های موکت مولتی لول تمیز شدن آسان این نوع موکت است که سبب محبوبیت بیشتر آن در بین خریداران شده است.

اگر موکت مولتی لول شما کثیف یا لکه شده باشد جای هیچ نگرانی نیست‌. برای تمیز کردن فقط به یک تکه ابر یا اسفنج، مقداری آب و شامپو فرش نیاز دارید. به منظور تمیز کردن موکت مولتی لول کافی است که مقداری شامپو فرش را در آب حل کنید.

سپس کف حاصل از مخلوط را روی قسمتی از موکت که کثیف یا لک شده است بریزید. کمی صبر کنید تا کف ریخته شده روی سطح موکت به الیاف پایین‌تر موکت هم نفوذ کند. سپس با استفاده از تکه‌ای ابر یا اسفنج کف حاصل از شامپو فرش و آب را که روی موکت است، بردارید. بعد از اینکه با استفاده از ابر یا اسفنج کف را به طور کامل از سطح رویی موکت پاک کردید، می‌بینید که لکه و آلودگی روی موکت پاک شده است.

موکت خارجی
موکت اروپایی
Lawn
موکت سالن آمفی تئاتر
Office
Hospitality
Residential
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت