روش های متعدد برای جمع کردن مو از روی موکت!

اگر شما صاحب یک حیوان خانگی باشید، می‌توان حدس زد که سطوح و موکت و کفپوش خانه ی شما از موی حیوانات پر شده‌است. حیوانات خانگی اغلب دارای مو هستند و این موها بی‌شک به سطوح و موکت خانه ی شما راه پیدا خواهند کرد. هرچند احتمالا منزل خود را به طور منظم جاروبرقی می‌کشید، اما پاک کردن موی حیوانات خانگی، وقتی درون بافت پرز های بلند موکت و یا فرش شما نفوذ کنند، سخت‌تر از آن‌ است که فکرش را می‌کنید. به جای دوری کردن از این حیوانات دوست داشتنی، بهتر است راه‌های پاک کردن موی حیوانات خانگی را یاد بگیریم. علاوه بر این ها ریخته شدن موی خود ما نیز مشکلی جداگانه است! هر انسان به طور متوسط روزانه 100 عدد از تار مویش (به دلیل چرخه ی مو) جدا شده و میریزد…
پس برای این موضوع باید دید چه راه حلی میتوان در نظر گرفت.

پاک کردن مو از سطوح و فرش با روش‌های ساده

 

۱. استفاده از اسفنج آشپزخانه

اگر موهای گربه یا سگ شما و یا موی خودتان! به کف‌پوش زمین چسبیده و از بین بردن آن دشوار به نظر می‌رسد، کافیست به سراغ یکی از اسفنج‌های قدیمی آشپزخانه خود بروید و از آن کمک بگیرید. برای انجام این کار باید یک اسفنج خشک و تمیز را بر سر تا سر فرش یا موکت بکشید.

توجه: پیش از استفاده از اسفنج حتما سطح موکت را جاروبرقی کنید. اگر سطح موردنظر شما گسترده‌ است می‌توانید از تی اسفنجی استفاده کنید. به این منظور تی را اندکی نم‌دار کرده و به هر قسمتی از فرش که موی گربه در آن جا جمع شده، بکشید.

۲. استفاده از نرم کننده لباس

برای تمیز کردن فرش از موی حیوانات خانگی، می‌توانید طبق دستورالعمل زیر از نرم کننده لباس استفاده کنید.

  • آب گرم را با نرم کننده لباس به نسبت سه به یک مخلوط کنید.
  • محلول را در یک بطری خالی بریزید و بطری را به شدت تکان دهید.
  • موکت یا فرشتان را با محلول خانگی خود اسپری کنید. نرم کننده لباس باعث می‌شود که از میزان سطح چسبندگی موهای حیوان خانگی شما کاسته شود و در نتیجه بتوان آن‌ها را ساده‌تر جدا کرد.
  • در آخر موکت یا فرش را جارو برقی بکشید و به سادگی شاهد از بین رفتن موها باشید.

۳. استفاده از فرچه یا برس فرش

با تهیه یک فرچه دستی مخصوص موکت و فرش ، ابزار موثری برای از بین بردن موی حیوانات خانگی در دست خواهید داشت. این فرچه‌ها می‌توانند موهایی را که چسبندگی زیادی در میان الیاف موکت دارند نیز از بین ببرند. به این منظور برس یا فرچه را در امتداد پهنای موکت بکشید و تا جایی که ممکن است موها را از سطح موکت یا فرش جدا کنید. 

۴. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نه تنها شما را از شر مو خلاص می‌کند، بلکه باعث معطر شدن بافت فرش نیز می‌شود. برای رسیدن به این هدف کافی است که:

  • روی قسمت‌هایی از موکت که مو چسبیده، جوش شیرین بپاشید.
  • اجازه بدهید جوش شیرین چند دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس روی آن جارو برقی بکشید.

 

جوش شیرین با کاهش میزان چسبندگی موها پاک کردن آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

۵. امتحان خشک کن پلاستیکی مخصوص شیشه

پاک کردن موکت و فرش و قالیچه از موی گربه با خشک کن پلاستیکی مثل آب خوردن است. تنها دغدغه شما در فرآیند استفاده از این روش، تهیه این وسیله خواهد بود. خشک کن را در امتداد فرش به سمت پایین بکشید. با این کار موها به صورت دسته‌ای جمع می‌شوند. بعد از آن می‌توانید موها را با دست بردارید یا مستقیما روی آن‌ها را جارو بکشید.

۶. پوشیدن دستکش پلاستیکی

یکی از روش‌های هوشمندانه برای جدا کردن موی حیوان خانگی از روی سطح کفپوش هایی مثل موکت و فرش این است که دستکش پوشید و با دست روی آن بکشید. به محض شروع این کار موها به دست شما می‌چسبند. مخصوصا برای کسانی که گربه دارند، این روش بسیار کارآمد است.موهای گربه قابلیت بالایی در چسبیدن به سطوح پلاستیکی دارند. بعد از چسبیدن موها به دستکش، دست خود را در تشت آب داغ فرو کنید تا دستکش تمیز شود. سپس می‌توانید بقیه آن را نیز به همین روش موزدایی کنید.

۷. استفاده از کفش‌هایی با کف پلاستیکی

کفش‌های پلاستیکی سلاحی قدرتمند برای از این بردن موهای حیوانات خانوادگی به شمار می‌آیند.

  •  یک جفت کفش با کف پلاستیکی تهیه کنید.
  • کفش‌ها را بشورید تا به کف آن‌ها به خوبی تمیز شود. حالا بدون آن که نگران خراب شدن کف پوش خود باشید، روی آن قدم بزنید.
  • حالا گلوله‌های پشمی روی موکت یا فرش می‌توانند به راحتی با جاروبرقی از بین بروند.