موکت اداری آرتنوس
قیمت مناسب تر نسبت به سایر کفپوش ها!

قیمت موکت نسبت به دیگر کف پوش ها

قیمت موکت نسبت به سایر کفپوش ها مناسب تر است و آن به علت تفاوت نوع ساختار آن است که نسبت به جنس مابقی دارد. همچنین طول عمر کمتری را دارا میباشد. سایر کف پوش ها نهایتا اگر خراب شوند میشود بخشی از آن را برداشت وتعویض کرد، همچنین عمر طولانی تری هم دارند. البته طول عمر هرکدام نیز بستگی به شما دارد که چگونه نسبت به این کفپوش ها مراقبت های لازم را انجام دهید که آسیبی به آن ها وارد نشود یا هر کدام را در مکان های مناسب به خود استفاده کنید که کمتر آسیب دیده و زیباتر دیده شوند. این بستگی به دکوراسیون فضای مورد نظرتان دارد که چه چیدمانی را داشته باشد که متناسب با آن، کفپوش مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به یکسری تفاوت های موکت با سایر کفپوش ها اشاره شده است که دلیل مناسب بودن قیمت کفپوش موکت برای شما روشن خواهد شد.

تفاوت موکت با دیگر کفپوش ها

موکت تفاوت بسیاری با دیگر کفپوش ها دارد که از جمله میتوان تفاوت جنس، رنگ، قیمت وهمچنین نوع استفاده و دوام را نام برد. همانطور که درمورد موکت ها مشاهده میکنیم بسیار نرم ولطیف هستند و در مورد عایق صوتی و حرارتی بهتر از کفپوش هایی چون لمینیت و سرامیک و… عمل میکنند وخب معایب وضررهای خاص و بالعکس استفاده خاص خود را نیز دارند.  

جواهری عبداللهی _ موکت آرتنوس

ساختار موکت و سایر کفپوش ها

همانطور که میدانیم غیر از موکت کفپوش های دیگری نیز در بازار وجود دارند که به عنوان پوشش دهنده کف خانه ها و اداره ها و دیگر ساختمان ها و… استفاده میشود که مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از تفاوت ها مربوط به ساختار این کفپوش ها میباشد. همانطور که  مشخص است موکت به علت بافتی که در ساختار ترکیبی خود دارد به دو صورت تولید شده است؛ یکی با الیاف طبیعی و دیگری با الیاف مصنوعی که باعث شده است موکت نرمی و لطافت خاص خود را داشته و با تنوع رنگ و طرح های بسیار و جذاب تولید و ارائه شود. کفپوش های دیگر چون لمینیت، سرامیک و … جنس محکم تری داشته و دیرتر خراب میشوند مگر اینکه مورد ضربه سنگین قرار بگیرند یا در معرض رطوبت زیاد باشند.

از دیگر تفاوت ها آن است که موکت با توجه به نوع الیاف تشکیل دهنده اش عایق بهتری نسبت به کف پوش های سخت می باشد. از آن جایی که لمینیت از فیبر خاصی تشکیل میشود نباید به الیاف این فیبرها آب برسد چون باعث رشد قارچ ها و کپک ها میشود و بهتر است در جاهایی چون دستشویی،آشپزخانه یا حمام استفاده نگردد. اگر به درستی از کفپوش های لمینیت مراقبت نگردد خراب میشوند گرچه قابل تعویض میباشند اما هزینه  و وقت خواهدبرد.

تمیز کردن موکت و سایر کفپوش ها

از لحاظ اینکه موکت سریع تر تمیز میشود یا کفپوش های دیگر مانند لیمینت؛ باید بگوییم از آنجایی که موکت از الیاف طبیعی ونرم چون پنبه وپشم بیشتر در آن استفاده میشود زودتر آب و مواد به آن نفوذ میکند پس سریع باید قبل از نفوذ به داخل الیاف، آن را تمیز کرد اما کفپوش هایی مانند لمینیت راحتر پاک میشوند ولی آب نباید به آن ها نفوذ کند بنابراین نمیشود از آنها در مکان هایی با رطوبت زیاد استفاده کرد.

از دیگر تفاوت ها آن است که موکت در برابر حرارت وآتش عایق خوبی نمیباشد ودر برابر جرقه های آتش دوام ندارد وسریع از بین میرود اما لیمینت ها با توجه به نوع ساختشان اگه سریع به آن ها رسیدگی شود ممکن است فقط محل سوختگی باقی بماند که آن هم قابل تعویض میباشد.

نحوه نصب موکت و کفپوش های دیگر

از دیگر تفاوت های آن ها در نحوه نصبشان میباشد که مسلما موکت با توجه به نوع ساختار نرمش، راحت وسریع مطابق شکل وحالت گوشه ها و زاویه ها شده و راحتتر میتوان آن را نصب کرد اما نصب کفپوش های دیگر مثل سرامیک، لمینیت و … زمان طولانی تری را خواهد برد.


از دیگر مواردی که باعث میشود کف پوشهایی مانند لمینت گرانتر از موکت باشند این است که زمان نصب از چسب استفاده نمیشود و این باعث میشود که به کف اتاقها آسیب وارد نشود وخیلی راحت میشود آنها را برداشت وتعویض و جابه جا کرد و این یکی دیگر از مزیت هایی است که باعث میشود روی قیمت نیز تاثیر گذاشته و باعث صرف هزینه بیشتر شود.

دیگر تفاوتی که درموکت با دیگر کفپوش ها وجود دارد این است که موکت از الیافی چون پشم وپنبه و پلی استر غیره ساخته شده که وقتی پا روی آن میگذارید به شما حس نرمی وآرامش میدهد وهمچنین عایق صوتی وحرارتی خوبی هست ودر مصرف انرژی خیلی بصرفه هست اما دیگر کف پوش ها سخت بوده و بعد  از مدتی راه رفتن بر رویشان سختی آنها را حس خواهید کرد.

البته این بستگی به سلیقه و نظر شما دارد که کدام یک را برای محیط کار یا زندگی خود انتخاب کنید. شما میتوانید با توجه به ویژگی های کفپوش ها و کاربردشان بهترین انتخاب را داشته باشید. قیمت کفپوش موکت نسبت به سایر کفپوش ها مقرون به صرفه تر است با این حال این بستگی به شما دارد که کدام را مدنظر قرار دهید. در این مقاله سعی شد تفاوت های کفپوش موکت با سایر کفپوش ها بیان شود که دلیل ارزان تر بودن کفپوش موکت را نسبت به بقیه کفپوش ها متوجه گردید. امیدواریم مقاله برایتان مفید واقع گردد.