موکت؛ انتخاب اول هتلداران

درباره ی موکت کبریتی چه میدانید؟!

موکت هتلی چیست؟

چرا موکت انتخاب اول هتلداران است؟

گذراندن چند شب در هتل برای مسافرت‌های تفریحی، اهداف تجاری یا کاری موجب شده تا این اقامتگاه‌های پر طرف‌دار نسبت به نیاز مهمانان خود، تجهیزات هتلی خاصی را در هر بخش به کار گیرند.

در حقیقت هدف از فرایند تجهیز هتل، ارائه خدماتی کامل، اقامتی آسوده و تجربه‌ای فراموش نشدنی از آسایش خاطر و راحتی برای افراد است.

از همین جهت بسیاری از هتل‌ها، کف‌پوش‌های مختلفی چون Hospitality را به کار می‌گیرند تا بیش از پیش به رقم خوردن چنین اهدافی کمک کنند. 

حتماً از خود می‌پرسید که چرا باید خرید موکت هتلی موجب آسایش یک مسافر شود و اصلاً چه الزامی در انتخاب بهترین کف پوش هتلی وجود دارد؟

در پاسخ می‌توان گفت که موکت و فرش هتل، در قیاس با سایر کف‌پوش‌های چوبی، سرامیکی، بتنی و… مزایای قابل توجهی مانند تنوع طرح بندی، رنگ، بافت، نقوش و اشکال مختلف را به همراه دارند.

 علاوه بر آن اقتصادی بودن قیمت موکت هتلی اجازه می‌دهد تا با هزینه‌ای مقرون به صرفه، دکوراسیون مد نظر خود را نسبت به فضای هتل پیاده سازی کنید.

البته این تنها مزیت اولیه به کار گیری کف پوشی زیبا برای هتل است، با ما در این مقاله همراه باشید تا به شکلی دقیق‌تر با نقش اصلی موکت هتلی و انواع آن آشنا شوید.

موکت هتلی چیست؟

در فرهنگ شرقی و به خصوص کشور ما، فرش‌ها همواره به عنوان یک اسباب کلیدی، از جایگاه بالایی در منازل و محیط‌های خانگی برخوردار بوده‌اند.

این در حالی است که کشورهای غربی چندان تمایلی به انداختن فرش در کف منزل خود نداشته و تنها در برخی از مکان‌های خاص چون هتل‌ها، آن را به کار می‌گیرند.

هر چند که هتل‌ها نیز بسته به سیاست‌های مدیریتی خود، کف‌پوش‌های متنوعی را انتخاب کرده و ممکن است هر بخش را به وسیله یک کف‌پوش ویژه، بپوشانند.

اما موکت هتلی رایج‌ترین انتخاب برای پوشش فضای داخلی هتل چون راهرو ها و پلکان است که فضایی تجمل گرایانه را در پیش روی چشم مهمانان فراهم می‌کند.

در تعریفی ساده، موکت سبکی از یک پارچه سنگین و نزدیک به ساختار فرش است که اغلب دارای پرز بوده و قابلیت پوشاندن سطح وسیع‌تری از محیط را خواهد داشت.

علاوه بر آن، قیمت موکت هتلی در قیاس با فرش یا سایر کف‌پوش‌ها پایین‌تر است که همین امر موجب ارجحیت این پوشش بر دیگر مدل‌ها شده است.

 از آن جایی که این محصولات، بر پایه و اساس الیاف ساخته شده‌اند، نه تنها بافتی نرم را به همراه دارند بلکه در ظاهر نیز این لطافت را به نمایش می‌گذارند.

در نتیجه خرید موکت هتلی می‌تواند گزینه‌ای عالی جهت ایجاد فضایی گرم، بی صدا و در عین حال لوکس باشد.

کلیک کنید:”خرید موکت قرمز تشریفاتی

موکت-هتلی-خرید-انواع-موکت-هتل-Types-of-HOTEL-CARPET

 

انواع موکت هتل بر اساس مواد سازنده آن

قطعاً پیش از انتخاب موکت هتلی باید انواع آن را شناخته تا متناسب با انتظارات خود، بهترین گزینه را برای هر بخش نصب کنید.

 

از همین روی اولین سؤال این است که موکت‌ها از چه موادی ساخته شده‌اند؟

به طور کلی برای تولید یک فرش یا موکت از الیاف (فیبر) استفاده می‌کنند که بیش از نود درصد محصولات امروزه ساخته شده از الیاف مصنوعی و تنها ده درصد آن‌ها از الیاف طبیعی هستند.

علاوه بر آن، خود الیاف مصنوعی به وسیله یکی از سه ماده نایلون، پلی پروپیلن یا پلی استر ساخته می‌شوند که در طی انجام فرایندهای شیمیایی بر روی نفت و گاز طبیعی به دست می‌آید.

در خرید موکت هتلی، جنس نایلون بر دو مدل دیگر پیشتاز بوده و عملکرد بهتری را در حفظ ظاهر، مقاومت در برابر حرارت، خاک، لکه و سایر آلودگی‌ها ارائه کرده است.

پس از آن پلی پروپیلن، ماده محبوب بعدی در ساخت الیاف موکت است که بیش از 35 درصد الیاف استفاده شده در محصولات فرش و موکت را به خود اختصاص داده است. با اینکه پلی پروپیلن به اندازه نایلون انعطاف پذیری یا مقاومت لازم در برابر سایش را ندارد اما در برابر لکه، رنگ پریدگی و رطوبت مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

در نهایت پلی استر نیز گزینه‌ای راضی کننده است و به دلیل حجیم بودن، شفافیت رنگ و مقاومت کافی در برابر کثیفی را به همراه خواهد داشت.

صرف نظر از مواد ذکر شده قیمت موکت هتلی یا فرش ساخته شده از الیاف طبیعی و پشم گزینه‌ای گران قیمت محسوب شده و با وجود عدم مقاومت بالا در برابر عوامل خارجی، هتلداران چندان مایل به خرید آن نیستند.