ویژگی های موکت های مناسب فضاهای فرهنگی

موکت مناسب برای فضاهای فرهنگی

فضاهای فرهنگی مثل سینما و تئاتر مانند دیگر مکان ها به کف پوش مناسب نیاز دارند. موکت یکی از مناسب ترین کف پوش هایی است که می توان برای این مدل مکان ها استفاده کرد. از موارد مهمی که باید هنگام انتخاب کف پوش برای فضاهای فرهنگی مانند تئاتر و سینما به آن ها توجه کرد، می تواند شامل این موارد باشد: ضد حریق بودن، راحت تمیز شدن، عایق صدا و دارای دوام بالا.

در مکان هایی که تئاتر برگزار می شود یا سالن های سینما، به خاطر رفت و آمد زیادی که وجود دارد سرو صدای زیادی نیز ایجاد می شود؛ در حالیکه در این مکان ها باید سرو صداهای اضافی حذف شوند و سکوت لازم در فضا برقرار شود. موکت عایق صدای خوبی است و می تواند بهترین کف پوش برای این فضاها باشد.

ضد الکتریسیته

از دیگر مواردی که در انتخاب موکت سالن های تئاتر و سینما بسیار اهمیت دارد، ضد الکتریسیته ساکن بودن آن است. برخورد کفش روی موکت و سایش کفش روی آن امکان ایجاد الکتریسیته ساکن را بیشتر می کند. به این نکته هنگام انتخاب و خرید موکت برای این فضاها توجه کنید و حتما از این موضوع مطمئن شوید تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری شود.

موکتی که برای اینگونه فضاها انتخاب می شود باید از لحاظ جنس ضخیم باشند که در اثر تردد زیاد به آن ها آسیبی وارد نشود. همچنین باید بافت آن به گونه ای باشد که گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب کرده و از ایجاد حساسیت جلوگیری کند. موارد دیگری که در انتخاب موکت برای هتل به آن ها اشاره شد همانند تمیز شدن آسان و ضد حریق بودن موکت ها، برای انتخاب موکت های مناسب فضاهای فرهنگی نیز باید در نظر گرفته شود.