چگونه از چمن مصنوعی خود در برابر اتفاقات محافظت کنیم؟

چمن مصنوعی در زمین ورزشی

اگر شما هم به دنبال روش های مراقبت چمن مصنوعی هستید این مقاله مناسب شماست. چمن مصنوعی جایگزین مناسب و به صرفه‌ای برای چمن طبیعی است. در گذشته برای زمین‌های ورزشی نظیر زمین فوتبال از چمن طبیعی استفاده شده است. استفاده از چمن طبیعی بدون مشکل نیست. علاوه بر این کاشت، نگهداری، آبیاری و… همه هزینه آور است. از طرف دیگر چمن طبیعی در تمام فصول قابل استفاده نیست. همه این مشکلات سبب شد تا تولید کنندگان به فکر تولید چمن مصنوعی بیفتند. چمن مصنوعی هیچ یک از مشکلات چمن طبیعی را ندارد.

نحوه نظافت چمن مصنوعی از لکه، آدامس، خون و غیره

ممکن است نوشیدنی، آدامس یا آب‌نبات، و یا سس خردل و یا بر اثر حادثه‌ای کمی خون‌روی چمن مصنوعی بریزد. اصلاً جای نگرانی نیست، چمن مصنوعی ضد لک و تمیزکردن آن را آسان است. اکثر لکه‌ها را می‌توان به‌سادگی با آب شستشو داد. البته در صورت نیاز، می‌توان از صابون مایع ملایم و آب گرم یا مخلوط سرکه و آب استفاده کنید که برای ازبین‌بردن باکتری‌ها نیز گزینه‌ای عالی است. نکته مهم این است که سریع واکنش نشان دهیم، لکه‌ها تا زمانی خشک نشده‌اند به‌راحتی تمیز می‌شوند.

چمن مصنوعی در بالکن یا تراس

آدامس، آب‌نبات و سایر مواد چسبنده را به‌راحتی با دست جدا کنید، بااین‌حال اگر یک‌تکه آدامس به‌سختی چسبیده بود، می‌توانید آدامس را با یک‌تکه یخ خنک کنید تا برداشتن آن راحت‌تر شود. همچنین می‌توانید از چاقوی پلاستیکی یا ابزار مشابه استفاده نمایید فقط مراقب باشید چمن مصنوعی را نبرد. به‌هیچ‌عنوان از مواد شیمیایی یا حلال‌های قوی برای ازبین‌بردن لکه یا مواد چسبنده ازروی کفپوش چمن مصنوعی خود استفاده نکنید.

جاروکردن چمن مصنوعی

دستورالعمل نگهداری از چمن مصنوعی در برابر باکتری‌ها

مراقبت و نگهداری از چمن مصنوعی باعث می‌شود که به‌هیچ‌عنوان تجمع باکتری‌ها، مشکلی ایجاد نکند. بااین‌حال، در صورت نیاز می‌توانید از مخلوط 50/50 سرکه و آب برای ازبین‌بردن تجمع باکتری استفاده کنید. اگر ناحیه آلوده شده کوچک است، مانند نقطه‌ای که حیوان خانگی شما بر روی چمن مصنوعی اغلب ادرار می‌کند، می‌توانید از این مخلوط در یک بطری اسپری استفاده کنید.

اگر می‌خواهید کل چمنزار خود را از وجود باکتری‌ها در امان نگه دارید، می‌توانید از مخازن بزرگ مخصوص کود مایع و با شلنگ که معمولاً برای پاشیدن کود استفاده می‌شود در مناطق بزرگ‌تر استفاده کنید.

چگونه از لکه و سوختگی جلوگیری کنیم

اگر چمن مصنوعی شما دارای لک بر اثر سوختگی سیگار یا لکه‌های سرسخت است، می‌توانید به‌راحتی آن قسمت از چمن را تعویض کنید. برخی لکه‌های ناشی از اسید باتری، گریس، روان‌کننده‌ها، روغن‌موتور و مواد مشابه می‌توانند باعث تغییر رنگ یا آسیب چمن مصنوعی شوند. با تعمیر وسایل نقلیه دور از چمن‌های مصنوعی از تماس با این موارد جلوگیری کنید.

 

چمن مصنوعی در تراس

لکه ایجاد شده بر روی چمن مصنوعی در اثر سوختگی می‌تواند با سیگار، افتادن زغال آتش، آتش‌بازی یا جرقه‌های آتش‌سوزی رخ دهد. برای جلوگیری از این حوادث، سیگارکشیدن، آتش‌بازی و کباب‌پزی را دور از چمن مصنوعی انجام دهید.

مراقبت چمن مصنوعی از سوختن در روزهای بسیار گرم

حتی داغ‌ترین نور مستقیم خورشید چمن مصنوعی را نمی‌سوزاند. بااین‌حال، ممکن است بازتاب شدید نور خورشید از شیشه پنجره‌ها و درهای کشویی شیشه‌ای به چمن شما آسیب برساند.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از سوختن چمن مصنوعی در اثر بازتاب نور خورشید از شیشه پنجره‌ها، یافتن راه‌حل‌های ساده‌ای است که جلوی احتمالی این بازتاب‌های نور را مسدود کند. با نصب سایبان و کرکره، یا با کاشت درخت یا بوته بر روی چمن مصنوعی سایه ایجاد کنید.

موکت خارجی
موکت اروپایی
Lawn
موکت سالن آمفی تئاتر
Office
Hospitality
Residential
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت