اگر به تازگی موکت خریداری کرده‌اید و یا قصد دارید به اطرافیان‌‌تان جهت نصب موکت راهنمایی کنید، لازم است تا در ابتدا وسایل و لوازم مورد نیاز نصب موکت را فراهم کنید. این وسایل، ابزار ناآشنایی نیستند، مسئله‌‌ی اساسی در نصب موکت، جدا از داشتن ابزار، نیازمند تجربه و مهارت‌ چگونگی استفاده از این ابزار است. با ما همراه باشید تا ابزارهای لازم برای نصب موکت را به شما معرفی کنیم.

معرفی ابزار اولیه‌ی جهت نصب موکت

برای نصب موکت به وسیله‌هایی مثل گچ، لبه‌گیر، چکش، کاردک، کاتر، قلم موی صنعتی، اتو، میخ، چکش، گیره نیاز دارید؛ این احتمال وجود دارد که همه‌ی این وسایل مورد استفاده‌ی شما قرار نگیرند اما سعی کنید تا هنگام نصب موکت، همه‌ی وسایل مورد نیاز را در کنار خود داشته باشید تا در صورت بروز هر مشکلی، بتوانید فورا آن را بر طرف کنید.
 
برای نصب موکت، از گچ یا سیمان چه استفاده‌ای می‌شود؟

اگر سطحی که قصد دارید آن را موکت کنید‌، دچار ناهمواری باشد، ابتدا باید آن را هم سطح و متوازن کنید؛ چرا که نصب موکت بر روی سطوح ناهموار، علاوه بر ظاهری نازیبا و ناخوشایند، ایمنی در گام برداشتن را پایین می‌آورد و برای شما مشکل‌ساز خواهد شد. علاوه بر آن وجود ناهمواری باعث می‌شود شما برای تمیز کردن سطح موکت دچار مشکل شوید.

عدم تعادل سطح مورد نظر، نصب موکت را نیز با مشکل روبه‌رو می‌کند و مانع از دقت نظر کافی به هنگام برش زدن خواهد شد. پس زیر سازی اصولی از موارد حیاتی و مهم برای ایمنی، استاندارد، زیبایی و نصب آسان موکت به شمار می‌‌رود.