چرا باید از شیشه در دیوارهای محل کارمان استفاده کنیم؟

دفتر کار شیشه ‌ای برای چه نوع دفترهایی مناسب است؟

چگونگی طراحی دفتر کار شیشه ای بستگی به نقشه محیط و نیاز شما دارد. در حالت کلی، دیوارهای شیشه‌ای در انواع شرکت‌ها و ادارات استفاده می‌شوند و در کنار تفکیک فضا، حسی از صمیمت و همکاری را ایجاد می‌کنند. بنابراین، در هر بخشی از یک اداره که نیاز به ایجاد حریم شخصی وجود داشته باشد، می‌توان از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد. نکته مهم درباره پارتیشن شیشه‌ای این است که به‌راحتی در انواع ادارات و شرکت‌ها نصب می‌شوند و در کنار تقسیم محیط کار به بخش‌های گوناگون، همچنان نقشه‌ی پلان اداری باز را به همان ‌صورت حفظ می‌کنند. در نتیجه، طراحی دفتر کار شیشه‌ای را با توجه به نیاز شما در موارد زیر می‌توان به کار برد:

  • اتاق مدیریت
  • اتاق جلسات
  • دفاتر شخصی
  • فضاهای تیمی
  • لابی
  • اتاق ملاقات

انعطاف ‌پذیری دفتر کار شیشه ‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای با نصب و جداسازی آسان، جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارهایی از جنس مصالح ساختمانی هستند. استفاده از دیوارهای شیشه‌ای، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورت نیاز به تغییر در دکوراسیون داخلی، به‌راحتی و با کم‌ترین هزینه دیوارها را جابه‌جا کنید. بنابراین، برخلاف دیوارهای سنتی، جابه‌جایی دیوارهای شیشه‌ای نیازی به تغییر ساختاری ندارد و با توجه به نیاز اداره و نیروی کار، می‌توانید تغییراتی را در محیط ایجاد کنید.

 

تنوع داشتن دیوارهای شیشه ای

نه‌تنها روش‌های گوناگونی برای چیدمان دیوارهای شیشه‌ای وجود دارد بلکه این دیوارها در سبک‌ها و انواع مختلفی ارائه می‌شوند. بنابراین، با توجه به فضای موجود، نوع فعالیت و سلیقه‌ی خودتان می‌توانید یکی از انواع دیوارهای شیشه‌ای را سفارش دهید. سفارشی‌سازی دفتر کار شیشه‌ای یکی از ویژگی‌های بسیار مطلوب این نوع از دیوارها محسوب می‌شود و محبوبیت استفاده از پارتیشن شیشه‌ای را بیشتر کرده است.

موکت آرتنوس در ادارات

ایجاد نقشه پلان اداری باز

با اینکه دیوارهای شیشه‌ای، ادارات را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌کنند اما نقشه پلان اداری باز را از بین نمی‌برند. در پلان اداری باز یا دفتر کار باز سعی می‌شود که با حذف دیوارها، محیط اداره بزرگ‌تر دیده شود و در نتیجه بهره‌وری و میزان همکاری کارکنان افزایش یابد. طراحی دفتر کار شیشه ای باعث می‌شود که از یک سو حریم شخصی افراد فراهم شود و از سوی دیگر با ایجاد پلان اداری باز، کارمندان با یکدیگر ارتباط موثرتری داشته باشند.

 

برقراری ارتباطات و همکاری

دیوارهای شیشه‌ای شفاف هستند و در نتیجه کارمندان می‌توانند یکدیگر را در هنگام انجام کار ببینند. این مسئله باعث می‌شود که حتی اگر به‌تنهایی کار می‌کنند، با مشاهده‌ی همکاران، احساس مشارکت کلی در تمام شرکت ایجاد شود و کارمندان احساس طردشدگی نداشته باشند.

 

ایجاد حریم خصوصی

اگرچه استفاده از پلان اداری باز باعث ایجاد تعامل بین کارکنان می‌شود اما بسیاری از کارمندان برای انجام وظایف‌شان به حریم شخصی نیاز دارند. در صورتی که تعداد کارمندان و یا مراجعه‌کنندگان یک اداره زیاد باشد، عدم وجود دیوارها می‌تواند سروصدای زیادی را ایجاد کند. بنابراین، دیوارهای شیشه‌ای که عایق صدا هستند، می‌توانند حریم شخصی را ایجاد کرده و آسایش را برای کارمندان و مراجعه‌کنندگان فراهم کنند.

چه اصولی باید در طراحی دفتر کار شیشه ای رعایت شود؟

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین اصول طراحی دفتر کار برای انواع دکوراسیون داخلی ادارات ثابت است و دفتر کار شیشه‌ای هم از همین نکات کلیدی پیروی می‌کند. به همین خاطر، در این بخش به اصول طراحی دفتر کار شیشه ای می‌پردازیم تا در هنگام استفاده از دیوارهای شیشه‌ای، بتوانید از چنین فضایی حداکثر استفاده را داشته باشید و محیط کاری پویا و دلباز را ایجاد کنید.

 

انتخاب شیشه ی مناسب برای دیوارها و پنجره‌ها

انتخاب شیشه‌ به دو فرایند مختلف تقسیم می‌شود:

  1. شیشه پارتیشن: دیوارهای شیشه‌ای در انواع مختلفی ارائه می‌شوند. انتخاب مورد مناسب از بین گزینه‌های موجود، به شما کمک می‌کند که به هدف اصلی خود از طراحی دفتر کار شیشه‌ ای نزدیک‌تر شوید. گاهی حتی انتخاب نوع قاب دیوار شیشه‌ای، تأثیر بسیار زیادی بر بزرگ‌تر دیده‌شدن دفتر کار شما دارد. از سوی دیگر، نوع شیشه و تعداد لایه‌های آن بستگی به نیاز شما دارد و باید شیشه‌ای را سفارش دهید که نیازهای شما، مانند زیبایی، کاهش صدا و … را برطرف کند.
  2. شیشه پنجره: انتخاب شیشه به دیوارهای دفتر کار شما محدود نمی‌شود بلکه باید بین شیشه پنجره و نوع دیوار شیشه‌ای تناسب ایجاد کنید. جنس قاب، رنگ شیشه و قاب آن، و مواردی از این دست تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط کار شما دارد و ایجاد تناسب بین دیوار شیشه‌ای و پنجره‌ها بسیار مهم است.
موکت خارجی
موکت اروپایی
Lawn
موکت سالن آمفی تئاتر
Office
Hospitality
Residential
موکت ضد اشتعال
موکت با کیفیت